Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران بابیان اینکه در ارائه وام مشکل تضامین را داریم افزود: خیرین، افراد پشتیبان و کارفرمایان از بانوانی که توانایی ضمانت دریافت وام را ندارند، حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ثریا شارقی در حاشیه نشست با مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان تهران با بیان اینکه دولت در موضوع مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی تسهیلات خوبی با کمتر از ۶ درصد بهره در نظر گرفته  شده است گفت: رسته های پراشتغال که بیشترین فضا را در مناطق به خود اختصاص می دهند و ظرفیت خوبی دارد که تسهیلات ۱۸ درصد دارند و پس از اجرا و اتمام اقدامات تا ۵ درصد یارانه از سوی دولت قابل برگشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
شارقی افزود: در تسهیلات روستایی افراد می توانند از سقف ۱۰۰ میلیون تومان به بالا کارهای خدماتی،کشاورزی،دامپروری،گلخانه ای،آی تی و سایر مشاغل  را در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر آغاز و این تسهیلات را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ تا ۵ درصد پرداخت می شود تصریح کرد: سایت مشاغل خانگی با ظرفیت ۳۵۰ رسته شغلی تعریف شده آماده ثبت نام است.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: به دنبال آن هستیم تا فضای صادرات را باز کرده و اطلاعات کشورهای مقصد و نیازهای کالایی این کشورها را تعریف کنیم قرار است این اطلاعات به کارآفرینان از سوی اتاق ایران-چین،ایران –روسیه و ایران- ترکیه  داده شود .
 
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: در سایت" حامی بانو" ۱۶۰۰ بانوی کارآفرین فعال هستند که  ۷۰۰ نفر آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند و با سازمان زندان ها نیز وارد مذاکره شده ایم و قرار است با زنان زندانی  در استان تهران کار را آغاز کنیم و پس از آزادی از زندان نیز این فضا برای آنها مهیا است تا به عرضه محصولات تولیدی خود اقدام کنند.
 
شارقی با بیان اینکه در ارائه وام مشکل تضامین را داریم افزود: خیرین،افراد پشتیبان و کارفرمایان قرار است پس از انتشار یک فراخوان برای رفع این مشکل وارد شوند و از بانوان آسیب پذیری که توانایی ضمانت دریافت وام را برای کارآفرینی ندارند حمایت کنند.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی برای بانوان کارآفرین استان تهران برگزار خواهد شد که براساس آن برندینگ،موضوعات حقوقی،چگونگی ورود به بازار صادرات و بسته آموزشی وزارت صنعت معدن و تجارت در این کارگاه به بانوان آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در ادامه سخنانش به موضوع لایحه بودجه ۹۷ اشاره کرد و افزود: این لایحه در زمان مشخص به مجلس داده شده است و سیاست های انقباضی را در نظر دارد  به طوریکه دولت در مقابل حدف یارانه بگیران سیاستی را پیش بینی کرده است که براساس آن شکاف طبقاتی کاهش می یابد و حذف فقر مطلق را در دستور کار دارد براساس این تصمیم، صندوق رفاه اجتماعی به جای سازمان هدفمندی یارانه ها فعال خواهد شد که موجب می شود افرادی که در فقر مطلق هستند به حداقل استانداردهای زندگی برسند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند