Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:28:31 GMT

این ادویه هارا در فصل زمستان استفاده کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۳۳۸۱

این ادویه هارا در فصل زمستان استفاده کنید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، با مصرف برخی ادویه ها در فصل زمستان می توانید از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنید که در این مقاله به به چند ادویه موثر اشاره می کنیم.

چه ادویه هایی برای فصل زمستان مصرف کنیم؟


برخی ادویه ها دارای فواید و خواصی هستند که ما را در مقابل بیماری های فصل زمستان محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از این ادویه ها و خواص شان اشاره می شود.


ادویه های مفید در فصل زمستان


بادیان ختایی Illicium verum یا انیسون ستاره ای Star anise

این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C است و در تسکین گلودرد و سرماخوردگی بسیار موثر است.خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی این گیاه ستاره ای شکل شما را از ابتلا به سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی این فصل دور نگه می دارد.

در صورت ابتلا به گلودرد و سرفه، چای آماده شده با این گیاه را بنوشید. دو قاشق از این ادویه را به مدت ۱۵ دقیقه در آب در حال جوش بریزید. بعد از صاف کردن این چای، چند قطره عسل به آن اضافه نمایید. سه بار در روز این نوشیدنی را نوشیده تا از فواید تقویت کننده سیستم ایمنی آن بهره مند شوید.


زردچوبه

نوشیدن یک لیوان شیر و زردچوبه هر روز صبح در زمستان موجب تقویت سیستم ایمنی تان شده و شما را از بسیاری از عفونت ها دور نگه می دارد.زردچوبه دارای خواص متعدد آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضدالتهاب است که به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند.


دانه شنبلیله

دانه شنبلیله سرشار از خواص ضدویروسی است که می تواند ویروس های عامل زکام و گلودرد را نابود کند.


جوز هندی Nutmeg

این ادویه دارای خواص ضدباکتریایی قوی ای است که سیستم ایمنی را تقویت می کند.یک فنجان شیر داغ با پودر جوز هندی و کمی عسل و هل خُردشده شما را از بیماری های زمستان دور نگه می دارد.

 

فلفل سیاه

این ادویه خوش طعم حاوی آنتی اکسیدان های گوناگونی است که متابولیسم بدن را تسریع می کند. با افزودن آن به غذایتان از خواص متعددش بهره مند شوید.


میخک


میخک سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و تسکین دهنده درد دندان است. غنچه های گل خشک شده دارای عطر و طعم متمایزی هستند. این ادویه را به سس سالاد، گوشت و دسرتان افزوده و از خواصش بهره مند شوید.


هل

دانه های سبز و کوچک هل منبع غنی مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به سم زدایی از خون کمک کرده و مشکلات گوارشی را برطرف می کنند. این دانه خوش عطر حاوی ویتامین C و سایر مواد مغذی هم هست. نوشیدن یک فنجان چای هل در فصل زمستان شما را از علائم بیماری سرماخوردگی دور نگه داشته و خلق و خویتان را بهبود می بخشد.


دارچین

دارچین سرشارازآنتی اکسیدان بوده ودارای خواص شفابخش زیادی است. درفصل زمستان،دارچین همراه با زنجبیل به مقابله با سرماخوردگی کمک می کنند.دارچین دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است که از بدن در مقابل انواع باکتری ها محافظت می کند. حل کردن دارچین پودرشده و یک قاشق چایخوری عسل در اب گرم و نوشیدن آن در صبح زمستان یک اکسیر عالی است.

 

الودکتر

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!

دانشمندان می‌گویند یک اورانگوتان سوماترایی در اندونزی که گونه او زخم بزرگی برداشته بود از یک خمیر تهیه شده از یک گیاه برای درمان خود استفاده کرده است.

این اولین بار در حیات وحش است که دیده می‌شود یک موجود برای معالجه جراحت از گیاهان دارویی استفاده می‌کند.

محققان راکوس را هنگام مالیدن این ماده به صورت دیدند، و بعد از یک ماه متوجه شدند که زخم کاملا ترمیم شده است.

دانشمندان می‌گویند که این رفتار ممکن است از یک جد مشترک انسان و گونه‌های نزدیک به آن شامل شامپانزه، گوریل و اورانگوتان نشات گرفته باشد.

دکتر ایزابلا لامر، از موسسه ماکس پلانک آلمان و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «این‌ها نزدیکترین بستگان ما هستند و این حادثه بار دیگر موید شباهت‌هایی است که به هم داریم. در واقع شباهت‌های ما بیش از تفاوت‌های ماست.»


در ژوئن ۲۰۲۲ یک تیم از محققان در پارک ملی گونونگ لوسر در اندونزی، راکوس را با زخم بزرگی روی گونه‌اش مشاهده کردند.

تصور می‌شود که این زخم ناشی از نبرد با یک اورانگوتان نر دیگر بوده باشد.

آنها بعد راکوس را درحال جویدن ساقه و برگ‌های گیاهی به نام «آکار کونینگ» مشاهده کردند که دارای خواص ضدتورمی و ضدباکتریایی است، که مردم محل هم از آن برای معالجه مالاریا و دیابت استفاده می‌کنند.

او برای هفت دقیقه مکررا این ماده را به گونه خود مالید تا اینکه کاملا زخم را با آن پر کرد. او همچنین برای ۳۰ دقیقه مشغول خوردن این گیاه بود.


به نظر می‌رسد که که خمیر و برگ‌ها موثر بوده باشند. محققان شاهد بودند که عفونت بعد از پنج روز خوب شد و زخم بسته شد.

دانشمندان نتیجه‌گیری کردند که راکوس می‌دانست این گیاه خواص دارویی دارد، چون اورانگوتان‌ها به ندرت این گیاه ویژه را مصرف می‌کنند و همین طور به دلیل مدت طولانی استفاده از آن.

دکتر لامر توضیح داد: «او مکررا خمیر را به صورت مالید، و بعد هم گیاه را مستقیما به صورت خود مالید. برای کل این فرآیند وقت قابل توجهی صرف کرد. برای همین فکر می‌کنیم که آگاهانه چنین کرد.»

به گفته محققان راکوس همچنین خیلی بیش از معمول استراحت کرد، برای بیش از نصف روز، که نشان می‌دهد سعی داشت بعد از جراحت بهبود پیدا کند.

دانشمندان از قبل می‌دانستند که میمون‌های درشت‌اندام از دارو برای درمان خود استفاده می‌کنند.

بیولوژیست جیل گودال در دهه ۱۹۶۰ شاهد وجود برگ کامل در مدفوع شامپانزه بود، و سایرین گزارش کردند که این حیوانات برگ‌های دارای خواص پزشکی را قورت می‌دهند.

اما آنها هرگز ندیده بودند که یک حیوان در حیات وحش گیاه را به زخم خود بمالد.

بعد از یک ماه گونه راکوس کاملا خوب شده بود

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر