Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کایدیان، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی اصفهان ۲۶ آذر در پیش نشست این همایش با موضوع آموزه‌های قرآنی و تفکر فمینیسم گفـت: تاکنون ۴۵۱ مقاله غیر از مقالات دانش‍‌پژوهان الزهراء (س) به همایش ارسال شده است.

وی افزود: این همایش اسفندماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان این ماه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین موسوی از طلاب الزهراء (س) در سخنانی به بیان دیدگاه علامه معرفت در مورد جامعیت قرآن پرداخت و گفت: روشن شدن حدود و ثغور مسئله جامعیت قرآن کریم نقش مهمی در فهم و تفسیر آیات به خصوص آیات علمی دارد.

وی افزود: هر یک از مفسران در تبیین و تعیین گستره جامعیت از روش خاصی پیروی کرده‌اند و با توجه به دیدگاه‌های مختلف، موافقان و مخالفان زیادی وجود دارد.

وی اظهار کرد: علامه معرفت در زمره مفسرانی است که نظرات عمیق فقهی و نوآوری‌های زیادی در این عرصه داشته است.

موسوی عنوان کرد: ایشان در دیدگاه تفسیری رویکرد اعتدالی داشته و منظور از جامعیت علمی آیات را در راستای هدایت بشر می‌داند؛ آن مرحوم معتقد است که نباید نظریات اثبات نشده علمی بر قرآن تحمیل و با آیات تطبیق شود.

وی اظهار کرد: باید شرایط و ضوابط استفاده از علوم طبیعی رعایت شده و هدف از نزول قرآن که هدایت بشری است مغفول نماند.

موسوی با اشاره به مفهوم‌شناسی جامعیت علمی قرآن عنوان کرد: در تفسیر علمی میان علوم تجربی قطعی و نظریات ظنی علوم تجربی تفاوت وجود دارد؛ لذا استفاده از نظریان ظنی در تفسیر قرآن درست نیست و نمی‌توان تفسیر را بر آن بنا نهاد.

وی با بیان اینکه جامعیت قرآن حداکثری است اظهار کرد: اشاره‌های علمی قرآن فراوان است و فهم آن در پرتو علوم قطعی و جدید است، ولی نباید راه افراط و تفریط را در این مسیر بپیماییم؛ زیرا هدف اصلی قرآن هدایت انسان است.

وی تاکید کرد: علامه معرفت معتقد است که آیات اشارات متعددی به اسرار عالم دارد، ولی کتاب علوم طبیعی نیست و در صدد بیان جزئیات نیست؛ ایشان بر این باور است که قرآن، دربردارنده نکات علمی فراوان و دقیقی است که از اعجاز قرآن محسوب می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن

یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

بیشتر بخوانید؛ تصویب لایحه ممنوعیت اهانت به قرآن کریم در پارلمان دانمارک

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229374 برچسب‌ها اهانت به اسلام

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن