Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز، حذف موازی کاری در برگزاری آزمون را فرصتی مناسب برای رسیدن به اهداف مطلوب تر در حوزه قرآنی دانست و گفت: ادارات و نهادهای مربوطه در سال های قبل خود به صورت مستقل اقدام به برگزاری آزمون های قرآنی می کردند، ولی این آزمون امسال به صورت تجمیعی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ علی مشربی، امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در شهرستان نطنز اظهار کرد: امسال برای اولین بار این آزمون به صورت تجمیعی برگزار می شود و دیگر از موازی کاری های برخی نهادها در برگزاری مسابقه های قرآنی خبری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز، حذف این موازی کاری ها را فرصتی مناسب برای رسیدن به اهداف مطلوب تر در حوزه قرآنی دانست و افزود: ادارات و نهادهای مربوطه در سال های قبل خود به صورت مستقل اقدام به برگزاری آزمون های قرآنی می کردند ولی این آزمون امسال با همکاری همان نهاد ها و به صورت تجمیعی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال آزمون قرآنی با همکاری سه ارگان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌ صورت سراسری برگزار می‌شود.

مشربی با بیان این که آزمون قرآنی با دو موضوع حفظ و مفاهیم و در ۲۴ رشته برگزار می‌ شود، بیان کرد: علاقه‌ مندان در بحث حفظ در ۱۶ رشته و در بحث مفاهیم در هشت رشته تا تاریخ بیستم دی ماه می‌توانند با مراجعه به مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir در این آزمون شرکت نمایند

وی تاکید کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از اول تا نهم بهمن صادر می شود و ثبت نام کنندگانی که از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ثبت‌ نام کرده اند با پرداخت هزینه‌ای که فقط از طریق درگاه الکترونیکی موجود در سامانه ثبت‌نام است، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

رئیس اداره ارشاد نطنز با بیان این که این آزمون در دهم اسفندماه برگزار می شود، اضافه کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان اعم از قرآن آموزان، مؤسسه ها و مراکز قرآنی موفق جوایز قرآنی اهداء و به‌ تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای ۹۵ را در تمامی رشته کسب نمایند لوح تقدیر و همچنین به افرادی که به حدنصاب نمرات برسند گواهی‌ نامه پایان دوره اعطاء می شود.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های قرآنی در چند سال اخیر در جامعه نظم بهتری پیدا کرده است و امیدواریم همچنان تلاش ها برای رسیدن به اهداف بالاتر با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع فعالیت های قرآنی ادامه یابد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل اظهار داشت عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در راس هیئتی از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل بازدید کرد.

وی در بازدید از قسمت‌های مختلف نمایشگاه اظهار داشت هر چه انس با قرآن بیشتر باشد، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

معاون سفارت ایران در کابل گفت عمل به قرآن کریم می‌تواند در جوامع اسلامی بیش از پیش اتحاد ایجاد کند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه‌های پر برکت قرآن کریم در افغانستان ادامه یابد.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی در قصر دارالامان دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند