Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت از ضرورت مدرن‌سازی پلیس پایتخت از طریق توانمندسازی علمی سخن گفت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پلیس پایتخت، سردار رحیمی در این گردهمایی فعالیت‌های پژوهشی در سطح مجموعه فرماندهی پلیس تهران را امری مهم برشمرد و گفت: فلسفه وجودی فعالیت‌های دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت بهبود کیفیت ماموریت‌های پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که پلیس باید مدرن و به روز باشد، گفت: با کارآمدی، پژوهش و توانمندسازی علمی می‌توان پلیس پایتخت را به یک پلیس مدرن و امروزی بدل ساخت.

وی تصریح کرد: مسایل امروز در جهان، نیاز به استفاده از فنون و روش‌های علمی دارد و ما در صورتی موفق عمل خواهیم کرد که علم و تکنولوژی جدید را با تجربه عملی کارکنان پیشکسوت و بازنشسته پلیس تلفیق کنیم.

سردار رحیمی با عنوان این مطلب که پلیس به دنبال تخصصی سازی و پیشرفت علمی است، گفت: ما به دنبال مطالعاتی هستیم که در کار پلیس اثربخش باشد و چالش‌ها و کاستی‌ها را شناسایی نماید تا ویژگی‌های یک پلیس کارآمد را مشخص کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی مجموعه‌ای پژوهشی و تحقیقاتی است که باید با انجام تحقیقات کیفی به نیروهای تحت امر فرماندهان کمک کند تا بهتر از گذشته فعالیت خود را انجام دهند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی فلسفه وجودی دفتر تحقیقات کاربردی را، بهبود کیفیت ماموریت‌های پلیس پایتخت برشمرد و افزود: اقدامات، پژوهش‌ها و فعالیت‌های این دفتر باید کاربردی باشد چرا که نگاه فرماندهان کاربردی است، نه سمبولیک.

سردار رحیمی، با اشاره به موفقیت طرح‌های رعد، در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش سرقت، اظهار داشت: باید تلاش بیشتری در زمینه مساله شناسی و حل مساله صورت پذیرد و در این میان دفتر تحقیقات کاربردی فاتب باید بیش از گذشته نگاهی علمی – پژوهشی داشته باشد و راهکارهای جدید در خصوص طرح‌های انتظامی به فرمانده بدهد.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با تاکید بر استفاده از تجریبات بازنشستگان نیروی انتظامی و اندیشمندان برون سازمانی و درون سازمانی، گفت: اندیشمندان علمی خوبی در بدنه نیروی انتظامی مشغول به کار هستند که باید شناسایی و به همکاری دعوت و از ظرفیت و توانمندی آن‌ها استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سرقت ۳ میلیاردی یک زن از مغازه همسایه
  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد