Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@21:27:53 GMT

یکپارچه‌سازی شرکت‌های حمل و نقل

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۸۰۳۷

یکپارچه‌سازی شرکت‌های حمل و نقل

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در ایران فعال هستند که این موضوع ارزیابی و تعیین کیفیت آنها را برای ما دشوار می‌کند. از این رو سازمان راهداری به دنبال آن است که با راه‌اندازی یک شبکه برندسازی این شرکت‌ها را در چند مجموعه مشخص یکپارچه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با این اقدام اتوبوس‌ها ملزم به بغل‌نویسی خواهند بود و هر شرکت تنها یک تابلوی تبلیغاتی دارد.

معاون وزیر راه ادامه داد: در این فضا مسافر به طور دقیق می‌داند از که خدمات چه شرکتی استفاده می‌کند و برای ما نیز امکان ارزیابی کیفیت و تعیین ستاره‌های کیفی برای اتوبوس‌ها به وجود می‌آید تا بتوانیم پس از آن نحوه فعالیت آنها و حضورشان در جاده‌ها تعیین کنیم.

کشاورزیان درباره مدیریت حمل و نقل مسافر در فضای بین‌الملل نیز اظهار کرد: در این چهارچوب نیز آیین‌نامه ابتدایی ما با تغییراتی ابلاغ شد که در چهارچوب آن شرکت‌ها باید سفرهای بین‌المللی تنها از اتوبوس‌های ملکی خود استفاده کنند تا مسئولیت عملکرد آنها بر عهده شرکت باشد. البته روال فعلی تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد و از ابتدای سال ۹۸ شرکت‌ها باید با آیین‌نامه جدید کار کنند.

وی با اشاره به نیاز جدی حمل و نقل عمومی به حمایت‌های دولتی بیان کرد: آمارها نشان‌دهنده آن است که تعداد مسافران حمل و نقل عمومی کاهش یافته. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن پایین بودن نرخ سوخت است که به مردم اجازه می‌دهد در هر شرایطی از خودروهای شخصی استفاده کنند. در کنار آن حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت‌هایی در حوزه نوسازی دارد که باید دولت برای آنها برنامه‌ریزی کند.

رئیس سازمان راهداری افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده یک اتوبوس نوساز حدود ۹۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که وام بانکی به راننده‌ها در این حوزه تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد و از این رو راننده برای نوسازی ماشین خود باید ۵۰۰ میلیون تومان آورده شخصی داشته باشد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در هیچ بخش اقتصادی در کشور چنین ظرفیتی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران تنها بخش کوچکی از آورده‌ها را به شکل شخصی و نقدی پرداخت می‌کند. ما امیدواریم با مساعدت دولت و جابه‌جایی برخی سیاست‌ها این امکان به وجود بیاید که راننده‌ها با شرایط بهتری نسبت به نوسازی خودروهایشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی

علی حجتی‌پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان بیش از ۴۹۳ هزار مشترک است که در حال حاضر ۶۶۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال گذشته انجام شد و هم اکنون هشت هزار و ۳۷۴ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان وجود دارد، عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ مشترک سال گذشته در شبکه گازرسانی قرار گرفتند که معادل ۱۱ درصد کل سنوات قبل از این دولت بود.

حجتی پور اضافه کرد: گازکشی به ۲۰۶ واحد صنعتی استان قزوین در سال گذشته نیز با هدف تامین انرژِی تولیدی سبب شد تا شمار مشترکین صنعتی استان به چهار هزار و ۳۰ واحد برسد.

به گفته این مسئول، گاز مصرفی استان در سال گذشته حدود پنج میلیارد متر مکعب بود که از این مقدار سهم نیروگاه شهید رجایی ۲ میلیارد و ۶۸ هزار متر مکعب است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی ریاست جهوری در سال گذشته برای لوله‌کشی رایگان گاز منزل حدود ۴۶۰ مددجو با صرف حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ اشتراک پذیری رایگان برای مددجویان نهاد‌های حمایتی صورت گرفته که تعداد مددجویان خدمت گرفته از مجموعه را به بیش از ۶ هزار ۹۰۰ نفر می‌رساند.

حجتی پور همچنین اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵۲ واحد موتورخانه با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار نیز در سطح استان بهینه‌سازی شده که یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه مصرف بهینه انرژی محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: گازرسانی به شهرک نودهک با بیش از ۹۵ میلیارد ریال، شهرک عظیمیه بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال، شهرک صنعتی کوهین و اجرای خطوط تقویتی ۲۰ اینچ البرز و قزوین به ترتیب و بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم‌ترین اقدامات شرکت گاز استان در سال گذشته بود.

حجتی پور همچنین طرح‌های طراحی و ساخت دستگاه عیب‌یاب پوشش pcmx، طراحی و ساخت کنتور بر پایه نوسانگر سیالی، پروژه تجاری‌سازی نشت‌یابی با پهپاد، پروژه مطالعه و بررسی تکنولوژی نوین صنعت گاز، تجاری سازی ۲۲ محصول فیلتر ترکیبی المنتی - سیکلونی و دستگاه تشخیص محل گرفتگی لوله و بررسی و مطالعه تکنولوژی‌های نوین صنعت گاز را از جمله طرح‌های پژوهشی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان در سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: سه پروژه پژوهشی سنتز پوشش شفاف عایق - شبیه‌سازی کنتور بر پایه نوسانگر سیالی و یک مورد پایان نامه دکتری سنتز ترکیبات آلی از ضایعات پلاستیکی نیز در سال گذشته با نتایج عالی خاتمه یافت و نتایج آن هم‌اکنون مورد استفاده کارشناسان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید