Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفدمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با مصوبه‌ای بی‌سابقه همراه بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ نشست علنی هفدهم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد٬ عصر امروز در محل جلسات شورا برگزار و موضوع آن بررسی مصوبه‌ای بود که بر اساس آن شهردار بجنورد می‌تواند تا مبلغ 500 میلیون تومان٬ بدون اخذ مجوز از شورا٬ برداشت و خرج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا موضوع مصوبات شورای شهر از قبل مشخص نیست؟

سیدمحسن موسوی٬ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد٬ در مخالفت با این مصوبه اظهار داشت: شعار شورای پنجم٬ شورای شیشه‌ای و شفاف است و انتقاد بنده از این بابت است که موضوعات جلسات شورا از قبل مشخص نیست و اعضاء شورا فی‌البداهه باید در خصوص موضوعات مطروحه تصمیم بگیرند.

وی افزود: موضوعات هر جلسه باید از قبل مشخص باشد تا اعضاء با آگاهی قبلی در جلسه حضور پیدا کنند و تصمیماتی درست و صحیح اتخاذ کنند.

موسوی ضمن اشاره به تفویض اختیار به مبلغ 500 میلیون تومان به شهردار بجنورد٬ بیان داشت: با توجه به قانون و آیین‌نامه‌ها تا مبلغ 220 میلیون تومان برای شهرداری لحاظ شده است و چنان‌چه این مبلغ دو برابر شود٬ نقش نظارتی و مشورتی اعضاء شورای اسلامی شهر کاهش می‌یابد.

با این مصوبه 50 درصد اختیارات شورا به شهردار واگذار می‌شود

علیرضا باغچقی دیگر عضو شورا نیز٬ در این جلسه ضمن اعلام مخالفت خود با تفویض اختیارات به شهردار تا مبلغ 500 میلیون تومان اظهار داشت: اعضای شورای شهر علاوه بر وظیفه نظارتی، وظیفه  مشورتی نیز دارند٬ چراکه ما نماینده مردم هستیم و نباید شهردار بدون اطلاع اعضاء شورای شهر تصمیم بگیرد.

وی افزود: چرا بدون این‌که درخواستی مبنی بر اعلام نیاز از سوی مدیری مطرح شود٬ مصوبه‌ای در راستای تفویض اختیار آن هم به مبلغ 500 میلیون تومان به شهردار تصویب شود؟ با تفویض اختیارات تا مبلغ 500 میلیون تومان٬ عملا 50 درصد اختیارات شورا به شهردار واگذار می‌شود.

تفویض اختیار شورا به شهردار٬ بی‌معنا است

ابراهیم امانی٬ عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیز اظهار داشت: شورای اسلامی شهرها به عنوان نهاد حاکمیتی و مدنی چهار وظیفه اصلی را به عهده دارند که مهم‌ترین وظیفه آن‌ها٬ تعیین شهردار و نظارت بر فعالیت‌های مجموعه شهرداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: قانون‌گذاری با توجه به قوانین فرادستی، رفع تبعیض و نابرابری در سطح شهر و جلب مشارکت مردم در عمران و توسعه شهری از دیگر وظایف مهم اعضاء شورای شهر است.

وی ضمن ابراز مخالفت با تفویض اختیار به شهرداری تا مبلغ 500 میلیون تومان افزود: این‌که شورای اسلامی شهر بخشی از وظایف قانونی و نظارتی خود را به شخص دیگری واگذار کند به چه معناست؟؟؟

امانی تصریح کرد: بسیاری از کارها و فعالیت‌ها در شهرداری بجنورد به دلیل ازدحام و ترافیک کار به بن‌بست خورده و این سبب تضییع حق شهروندان می‌شود. بنده با اختیارات شهردار در حد قانونی و اختیارات اعضای شورای شهر در حد مجاز موافقت کامل دارم.

به گزارش تسنیم در پایان این جلسه مصوبه مذکور با رای موافق 5 نفر از اعضا و رای مخالف سه تن دیگر تصویب و آقایان جمشید گریوانی و بهمن جباری به عنوان ناظرین بر روند مصوبه تفویض اختیار تا مبلغ پانصد میلیون تومان به شهردار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

R7719/P1377/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • بدمستی در برابر مست عشق