Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-توسعه ورزش کشتي نيازمند نگاهي علمي، هدفمند و کاملاً بومي است تا بتواند ضمن فعال سازي ظرفيت هاي موجود، ظرفيت هاي نويني در ورزش کشتي ايجاد کرده و جايگاه اين ورزش را به جايگاه واقعي خود برساند.

بدون ترديد توسعه ورزش کشتي نيازمند نگاهي علمي، هدفمند و کاملاً بومي است تا بتواند ضمن فعال سازي ظرفيت هاي موجود، ظرفيت هاي نويني در ورزش کشتي ايجاد کرده و جايگاه اين ورزش را به جايگاه واقعي خود برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين امر محقق نمي شود مگر اينکه نگاه فرد محور و سليقه اي جايگزين نگاه مشارکتي، قانون مدار و برنامه محور شود. بر اين اساس و با توجه به نتايج نگران کننده تيم هاي ملي کشتي ايران در سال هاي اخير و فقدان قانون گرايي در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها، مصمم شدم پا به عرصه انتخابات فدراسيون کشتي جمهوري اسلامي ايران بگذارم و علي رغم آگاهي کامل از چالش ها و موانع موجود، ديدگاه هاي خود را براي توسعه کشتي ايران به محضر اعضاي محترم مجمع فدراسيون و مردم شريف ايران برسانم.
برنامه ريزي براي توسعه کشتي نيازمند مطالعه و توجه دقيق به شرايط همواره متغير نظام ورزش جهاني و همچنين شرايط متغير کشور بويژه از منظر اقتصادي است. بر اين اساس در برنامه حاضر که با يک چشم انداز 4 ساله تدوين شده سعي نموده ام، ايده ها، راهبردها و اقدامات عملي خود براي کسب بهترين نتايج در يک فرايند 4 ساله را تشريح نمايم. با اين حال ضروري است تأکيد نمايم؛ فرايند توسعه کشتي با تدوين و اجراي کامل نظام جامع استعداديابي و استعدادپروري با تأکيد بر «سواد کشتي» آغاز شده و تا پايداري کامل کسب عناوين قهرماني در ميادين جهاني و المپيک و به عبارت ساده تر؛ کسب مدال آوري پايدار در همه رده ها تداوم مي يابد. يکي از مهمترين نگراني هاي اينجانب و جامعه کشتي، فقدان پايداري در مدال آوري و کسب رتبه هاي قهرماني است که از مهمترين دلايل آن مي توان به فاصله فني قابل توجه ورزشکاران هر وزن از منظر فني، تأکيد بر تداوم روش گلخانه اي در پرورش و به کارگيري ورزشکاران ملي پوش، بي توجهي به پشتوانه سازي از طريق سرمايه گذاري بر کشتي رده هاي پايه و از همه مهمتر بي توجهي به تحقيق و توسعه در کشف و به کارگيري روش هاي نوين تمريني و نحوه توسعه فرايندهاي آموزشي آن ها اشاره کرد. فقدان طرح ملي آمايش کشتي قهرماني نيز همچنان از اصرار مديران بر تداوم روش هاي مديريت سنتي خبر مي دهد و اين بي توجهي در آينده بسيار نزديک، گريبان کشتي کشور را خواهد گرفت. بر اين اساس ضروري است تأکيد نمايم؛ از طريق يک برنامه 4 ساله نمي توان تحولي اساسي در اين فرايند بلندمدت ايجاد نمود ولي معتقدم مي توان با ريل گذاري صحيح طي 4 سال، کشتي کشور را به مدت بسيار طولاني از آثار آن منتفع ساخت. اين امر تنها با مشارکت و همراهي همه صاحبان و علاقه مندان کشتي کشور محقق خواهد شد، امري که نيازمند عزمي جدي براي خارج کردن فدراسيون کشتي از انحصار و رويکردهاي سليقه اي و بخشي است.
در برنامه حاضر توجه جدي به باشگاه ها و خانه هاي کشتي در سراسر کشور به عنوان سنگ بنا و محور توسعه همگاني کشتي مورد توجه قرار داشته و تنها از طريق افزايش سطح مشارکت سازمان يافته علاقه مندان به ورزش کشتي است که امکان ظهور و بروز استعدادهاي کشتي در سراسر کشور فراهم مي شود. در اين ميان از طريق سرمايه گذاري بر روي تمامي استان ها و نه فقط مناطق کشتي خيز، مي توان ضمن مديريت هزينه، همزمان کشتي و اقتصاد آن در سراسر کشور را به سمت رونق و پويايي بيشتر سوق داد. مربيان استعدادپرور در تمامي استان ها داراي بيشترين نقش در افتخارآفريني کشتي ايران در ميادين بين المللي هستند و ضروري است به عنوان محور توسعه منابع انساني کشتي کشور مورد توجه قرار گيرند.
يکي ديگر از محورهاي مهم برنامه اينجانب، توسعه اقتصاد کشتي و کشتي حرفه اي در قالب رونق بخشي و ارتقاء کمي و کيفي ليگ ها و مسابقات کشتي است. تا زماني که ليگ کشتي ايران به ليگي حرفه اي و پويا تبديل نشود و تا زماني که ظرفيت استارتاپ ها، کارآفرينان و شرکت هاي دانش بنيان مرتبط با کشتي فعال نشود، نمي توان انتظار درآمدزايي و تحول خاصي از ورزش کشتي داشت و نه تنها انگيزه کشتي گيران افزايش نمي يابد بلکه ماجراي سهم خواهي از بودجه هاي دولتي و وابستگي شديد به آن همچنان ادامه خواهد داشت. اين در حالي است که علي رغم جايگاه ممتاز کشتي ايران در جهان، ديپلماسي کشتي ايران بسيار ناکارآمد عمل کرده و متأسفانه در سال هاي اخير نتوانسته است در ارتباط با اتحاديه جهاني کشتي موفق و تأثيرگذار عمل نمايد.
در پايان اميدوارم مجمع انتخاباتي فدراسيون کشتي ضمن توجه به برنامه هاي اينجانب، به تکليف خطير انتخاب رياست فدراسيون بر مبناي شايستگي عمل نموده و زمينه را براي تحولي بنيادين در کشتي ايران فراهم نمايد.

عباس جديدي
کانديداي رياست فدراسيون کشتي
جمهوري اسلامي ايران


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود