Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرستان - معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸۰ پروژه آموزشی خیر ساز در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور همراه با معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان، مدیرآموزش و پرورش مهرستان و جمعی از کارشناسان و فرهنگیان از مدرسه روستای «گورکاول» و خوابگاه شبانه روزی «آیت الله خامنه ای» شهرستان مهرستان  بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیقی حاصل شد تا شاهد حضور خیرین کشوری به منظور بازدید از مدارس و افتتاح ۲ پروژه در  استان سیستان و بلوچستان باشیم.

مهدی اربابی افزود: امیدواریم در سفر خیرین تعداد مدرسه و طرح آموزشی در سطح استان سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۰ پروژه و طرح توسط خیرین در سطح استان سیستان و بلوچستان با مشارکت دولت در حال ساخت و ساز است.

وی عنوان کرد: امید است هر چه زودتر کمبود فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین در استان سیستان و بلوچستان برطرف شود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان گفت: امروز همچنین کلنگ احداث خوابگاه و سلف سرویس مدرسه شبانه روزی دخترانه ای در شهرستان نیکشهر با همت خیرین  بزرگوار و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان به زمین زده شده است.

معاون مالی و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش مهرستان هم در این مراسم گفت: منطقه ای که ما امروز حضور داریم به نام «مدهوک» معروف است و یکی از مناطقی است که از شهرستان ایرانشهر به حوزه مهرستان الحاق شده که شامل ۴۱ پارچه آبادی است.

محمد انور هونک زهی با اشاره به اینکه تمامی مدارس این مناطق نوساز هستند، خاطر نشان کرد: زمانی که ما این منطقه را  تحویل گرفتیم فقط 3 مدرسه داشت اما خوشبخانه با مشارکت خیرین تاکنون ۱۳ مدرسه در حال احداث یا مورد بهره برداری قرار گرفته است

وی بیان کرد: امیداریم با حضور و مشارکت خیرین ۵ هزار دانش آموز از فضای آموزشی و مدارس استاندارد برخوردار شوند و به زودی شاهد رشد این مناطق باشیم.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز، این منطقه را نیز باید مورد توجه خود قرار دهند تا مشکلات پیش روی آموزش شهرستان مهرستان نیز هرچه زودتر برطرف شود.

گفتنی است امروز همچنین با حضور خیر جناب آقای «حسین سعادت» مدرسه خیری ۴ کلاسه سعادت روستای «جوز» در محدوده شهرستان نیکشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان و زیربنایی معادل ۲۴۸ متر افتتاح و به بهره برداری رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است