Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - شهرستان کنگان به عنوان میزبان بخش زیادی از پارس جنوبی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد ولی تاکنون به خوبی به آن توجه نشده که باید زمینه توسعه این منطقه فراهم شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - زینب تجمع: شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر بخش عمده‌ای از صنایع و تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی را در خود جای داده است و میزبان خیل عظیم فعالان اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود نیمی از تاسیسات پارس جنوبی در شهرستان کنگان مستقر است و در حال حاضر تعدادی از فازها در این شهرستان به بهره‌برداری کامل رسیده و چندین فاز نیز در دست اجرا است که در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

استقرار صنایع در شهرستان کنگان باعث شده تا شاهد انفجار جمعیت در سطح این شهرستان و افزایش چندبرابری جمعیت باشیم و این موضوع می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان صورت گیرد.

علی‌رغم نقش مهمی که کنگان در صنعت و اقتصاد و تولید انرژی کشور دارد، تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و بی‌مهری‌ها به این شهرستان همچنان ادامه دارد و این موضوع نارضایتی اهالی را در پی داشته است.

کنگان به فراموشی سپرده شده است

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان از بی‌مهری‌های استان، صنعت و منطقه ویژه نسبت به کنگان انتقاد کرد و گفت: کنگان قطب اقتصادی کشور است ولی با این وجود به فراموشی سپرده شده است که این بی توجهی قابل قبول مردم این منطقه نیست و عواقب دارد.

نادر احمدی ادامه داد: موضوعات و مشکلات شهر را به جد پیگیری می‌کنیم و برای دستیابی به خواسته به حق آنها استاندار، مدیرکل و حتی وزیر را به شهرستان فرامی‌خوانیم.

وی در خصوص مشکلات و نیازهای این منطقه گفت: ادارات شهرستان، بومی‌ها را پوشش نمی‌دهند در حالی که خواسته ما عدم استخدام غیر بومی‌ها در ادارات است.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان با بیان اینکه معیشت و کار جوانان شهرستان نیازمند پیگیری است، ادامه داد: پسندیده نیست که جوانان تحصیل کرده بومی به دلیل بیکاری و فشارهای اقتصادی، تقاضای کار به عنوان نظافت‌چی و پاکبانی به فرمانداری و شهرداری بدهند؛ پس صنعت کی قرار است اقدام های به جبران خسارت خود کند؟

وی ادامه داد: حمایت از مدیران بومی و دقت نظر در نصب و عزل‌ها مسئولین ادارات و نهادها، معرفی پروژه‌ها و فرصت‌های شغلی به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تکمیل جاده کمربندی توسط اداره راه و شهرسازی، پیگیری دریافت حق آلایندگی ضروری است.

مشکلات کنگان به گوش مسئولان کشوری برسد

شهردار بنک اظهار داشت: مطالبات مردم و مسائل شهرستان باید به گوش مسئولان کشوری برسد تا زمینه تصمیم‌گیری و رفع نیازها و مشکلات مردم فراهم شود.

حجت ریحانی‌نیا خواستار تشکیل کارگروه مطالبات و مشکلات مردمی در بین شوراها و شهرداری‌های شهرستان شد و افزود: با ایجاد کارگروه‌ها قطعا به نتیجه بهتری خواهیم رسید چرا که مشکلات گستردگی‌های دارد و با چند جلسه برطرف نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای انسجام و اتحاد باید برخی محلات، خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام کنگان، بنک، سیراف، روستاها و یا شهرهای همجوار نام‌گذاری شود.

علی هوشیار رئیس شورای اسلامی شهر بنک با تاکید بر بکارگیری جوانان بومی در دستگاه‌های اداری گفت: با وجود افراد تحصیل کرده و نخبه بومی در شهرستان پسندیده نیست مسئولیت و مدیریت دستگاه‌های اداری به اشخاص غیر بومی واگذار شود، توقع این است که به نیرو های بومی بیشتر توجه شود.

لزوم توجه به نیروهای بومی شهرستان

عضو شورای عالی استان‌ها نیز از اهمیت همگرایی و هماهنگی مردم و مسئولان گفت و افزود: عنوان و سمت مدیریت و ریاست همیشگی نیست و روزی مسئولیت‌ها پس گرفته می‌شوند ولی پذیرش انتخاب مسئولین غیر بومی در حالی که شهرستان مملو از افراد برجسته و نخبه هست، قابل قبول نیست.

طاها دشتی مطلق ادامه داد: مصوبه‌ها باید از کاغذ خارج شوند و بیشتر به عملیاتی شدن تبدیل شوند؛ اینگونه است که ما به اهدافمان می‌رسیم.

وی ادامه داد: فرصت‌های شغلی دیگری در شهرستان نیز وجود دارد که اکنون غیربومی‌ها آنها را تصاحب کرده‌اند لذا باید جوانان بومی را به سمت کارآفرینی سوق دهیم و راه را برای آنها هموار سازیم.

مشکلات شهرستان کنگان با توسعه صنعت افزایش یافته است و همین صنعت نیز باید نقش‌آفرینی مناسبی در رفع مشکلات حوزه پیرامونی خود داشته باشد و انتظار می‌رود که برخی از این مشکلات به ویژه اشتغال با کمک صنعت رفع شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است

فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفت‌وگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداخته‌ایم.

مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدم‌های دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه می‌‌کنند.

وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهری‌های جامعه ای باشد ‌که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج می‌زند و کسی صدای تنهایی مادر را نمی‌شنود که زهره مجبور می‌شود انتقام بگیرد.

این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را می‌فهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران می‌پردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن می‌شوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آن‌ها می‌شود.

فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشته‌ها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشته‌های زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ می‌کشد. 

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را می‌زند که آدم‌های جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بی‌مهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر می‌کنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصه‌هایشان می‌میرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان می‌دهد و انسان فکر می‌کند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر می‌‌گویم آدم‌ها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً می‌میرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود