Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر همواره احساس می کنید که باید از خودتان سلفی بگیرید باید بگوییم که طبق تحقیقات جدید دچار نوعی عقده روانی به نام سلفیتیز هستید که معنایش به زبان ساده می شود میل و علاقه زیاد به گرفتن سلفی.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این عبارت البته نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی و در جریان تحقیقی ابداع شد که سازمان روانشناسی آمریکا انجام داد و بر اساس آن سلفی گرفتن های مستمر حاصل نوعی اختلال روانی به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر Mark Griffiths از اعضای دپارتمان روانشناسی دانشگاه ناتینگهام ترنت در این باره گفته:

چند سال پیش خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه سلفیتیز قرار است به عنوان نوعی اختلال روانی طبقه بندی شود. البته در ادامه مشخص شد که آن خبر ساختگی بوده و ابدا قرار نبود چنین اتفاقی رخ دهد با این همه نمی شد وجود شرایطی به نام سلفیتیس را نادیده گرفت.

حالا اما به نظر می رسد که دانشمند در مورد ماهیت این شرایط به اتفاق نظر رسیده اند و نخستین تست رفتارشناسی را با هدف ارزیابی این شرایط تدوین کرده اند.

این ابزار سنجش که می توان از آن برای تخمین میزان شدت بیماری در افراد استفاده نمود در جریان تحقیقی توسعه پیدا کرد که روی ۴۰۰ داوطلب از هند انجام گرفت (این کشور بالاترین تعداد کاربران فیسبوک در دنیا را دارد).

در این سیستم رتبه بندی داوطلب باید نظرش را در رابطه با جملاتی مانند این بیان کند:

اشتراک گذاری سلفی هایم نوعی رقابت سالم را میان من و دوستان و همکارانم به وجود می آورد
وقتی سلفی خودم را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارم احساس محبوبیت بیشتری پیدا می کنم.

نظر دهی هم به این صورت است که فرد به هریک از این جملات نمره از یک تا پنج را تخصیص می دهد که هر یک نشانگر چیزی است. در این بازه عدد یک «مخالفت شدید» داوطلب را با یک گزاره نشان می دهد و عدد ۵ موافقت کامل وی را با آن.

دکتر Janarthanan Balakrishnan از محققین این پروژه در اینباره گفته است:

عمدتا آنها که چنین شرایطی دارند دچار نوعی عدم اعتماد به نفس هستند و به دنبال سازگاری اجتماعی با اطرافیان خود هستند و ممکن است علائمی مشابه به دیگر رفتارهای ناشی از اعتیاد را از خود به نمایش بگذارند.

 

منبع: جام‌جم آنلاین

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، طحان نظیف گفت : براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان برای نامزد‌ها وجود دارد که نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند. نمایندگان نامزد‌ها می‌توانند علاوه بر مجریان و ناظران از ابتدای رای‌گیری تا انتهای فرآیند شمارش آراء در شعب حضور داشته باشند.

آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است که نامزد‌ها از طریق مراجعه به این سامانه می‌توانند نمایندگان خود را معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • در کارخانه تولید سوسیس و کالباس چه می گذرد؟
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»
  • (ویدئو) فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»
  • این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان