Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نمایندگان عصاره فضائل افراد صالح و متقی در شورای نگهبان باشند توهین نیست،‌ البته تلویحا گفته آقای صادقی توهین تلقی می‌شودبه گزارش بلاغ، علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 آذر) قوه مقننه پس از نطق محمود صادقی در تهران در مجلس که اعلام کرد نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان هستند با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سوال که یک نماینده بیاید و بگوید که مجلس عصاره شورای نگهبان است یعنی چه؟ اظهار داشت: آیا این صحبت آقای صادقی منطق حقوقی دارد؟

«اگر نماینده‌ای خود را عصاره فضائل شورای نگهبان بداند، سوال اینجاست آیا حضورش در مجلس مشروع است و حقی برای دادن رای دارد؟»

ادیانی‌راد با تاکید بر اینکه نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند و قبول کرده‌اند که نماینده مردم هستند، گفتی: اینگونه ادبیات نه به نفع گوینده است و نه به نفع شنونده و برای جامعه و برای تک تک نمایندگان هزینه ایجاد می‌کند.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا ما حق داریم از یک جایگاه رسمی واژگان غیرمتعارف نسبت به شورای نگهبان به کار ببریم؟ و ادامه داد: شورای نگهبان و تمامی نهادها در کشورمان در چارچوب قانون وظایف و اختیارات خود را انجام می‌دهند و شاید اشکالی هم در این راه وجود داشته باشد که نافی آن اشکالات نیستیم؛ نباید نمایندگان به‌گونه‌ای صحبت کنند که خوراکی برای افرادی که اراده باطل دارند ایجاد شود.

ادیانی خطاب به محمود صادقی گفت:‌ از آقای صادقی که سبقه روحانیت دارند و ابن‌الشهید و حقوق‌دان نیز هستند استدعا دارم که به گونه‌ای برخورد نکند که برای کشور هزینه ایجاد شود.

به گزارش فارس، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: البته اینکه نمایندگان عصاره فضائل افراد صالح و متقی در شورای نگهبان باشند توهین نیست،‌ البته تلویحا گفته آقای صادقی توهین تلقی می‌شود و تذکر شما وارد بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است