Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از پایگاه عربی 21، احزاب مصری دیدار سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به قاهره را مردود و آن را اقدامی خصمانه دانستند که باید از آن ممانعت شود.


در ادامه این بیانیه از مقام های مصری خواسته شده است: برای اعتلای استقلال ملی، رد وابستگی به واشنگتن، و جلوگیری از دخالت های آمریکا در امور داخلی مصر، فلسطین، سوریه، لیبی، یمن و عراق، اقدامی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احزاب مصری همچنین تاکید کردند: دیدار پنس به منطقه با سه هدف صورت می گیرد: نخست مهار انتفاضه مردم فلسطین و تحرکات اخیر کشورهای عربی که در راستای تغییر معادله موجود صورت می پذیرد.

دوم: این دیدار ادعایی که برای از سرگیری موضوع موسوم به «عملیات سازش» انجام می شود و هدف سوم نیز برای حمایت از اشغالگری و انتشار اکاذیب جدید درباره نقش آمریکا در منطقه صورت خواهد گرفت.
در این بیانیه ضمن تمجید از انتفاضه جدید مردم فلسطین که با هدف دفاع از قدس، تعیین سرنوشت خود و مقابله با تعدی آمریکا و صهیونیست ها صورت می گیرد، آمده است: ورود پنیس به مصر یا هر کشور دیگر عربی به معنای خیانت به ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن حقوق آنان صورت می گیرد.

احزاب مصری پنس و ترامپ را نسخه دیگری از داعش و افراط گری در جهان دانستند، چرا که این افراد به اندیشه افراطیشان، ردای عمل می پوشاند و با استفاده از خرافات و رنگ و بوی مذهبی دادن به اقدامات خود، قتل، کشتار و جنایت های خود را توجیه می کنند.

در میان خشم مردم کشورهای اسلامی و عربی، قرار است، مایک پنس چهارشنبه آینده (20 دسامبر) به مصر و فلسطین اشغالی سفر کند؛ این در حالی است که «ریاض المالکی» وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود، «محمود عباس» رئیس این تشکیلات، با معاون ترامپ دیدار نخواهد کرد.
«احمد الطیب» شیخ الازهر هفته گذشته در اعتراض به اقدام ترامپ، درخواست معاون وی برای دیدار با او را رد کرد.

الخطیب در این باره گفته بود: الازهر نمی تواند با افرادی سر یک میز بنشیند که تاریخ را تحریف و حقوق ملت ها را پایمال می کنند و مقدسات آنها را زیر پا می گذارند.
سرزمین های اشغالی از 15 آذرماه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، صحنه درگیری میان فلسطینی های معترض و ارتش رژیم صهیونیستی است.
در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای درگیری های نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در روز جمعه خشم در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را چهار شهید و شمار زخمی ها را 888 تن اعلام کرد.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کردند اما ترامپ براساس وعده های انتخابی خود، اجرای این مصوبه را امضا کرد.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

 

ایرنا

111

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد