Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@09:55:45 GMT

دعا؛ چه موقع به استجابت نزدیکتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۲۴۹

دعا؛ چه موقع به استجابت نزدیکتر است؟

جت الاسلام و المسلمین محمدعلی خوش نظر درباره دعاهای توصیه شده در شب گفت: خواندن آیت الکرسی، سوره های معوذتین یعنی "فلق" و "ناس" و سوره واقعه پیش از خواب سفارش شده است.

وی افزود: در ساعات اولیه شب افراد می توانند تعقیبات نماز مغرب و عشاء را انجام دهند. همچنین توصیه شده که صدقات را پنهانی و در شب دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس علوم قرآنی به استجابت بیشتر دعا در شب اشاره و درباه چرایی آن اظهار کرد: فرد در شب احساس آرامش بیشتری دارد، می تواند معنویات بیشتری به ویژه در خلوت خود پیدا کند و احساس تقرب بیشتری داشته باشد، به همین دلیل دعا در شب به استجابت نزدیک تر است. 

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر درباره این که کدام یک از ساعات شب دارای ارزش معنوی بیشتری است توضیح داد: اگر شب را از مغرب تا اذان صبح به سه قسمت تقسیم کنیم، ثلث سوم شب که به اذان صبح نزدیکتر است ارج و قرب بیشتری دارد و انسان به خدا نزدیکتر است. چون از خواب راحت و رختخواب خود خارج شده با خدای خود راز و نیاز می کند که ثواب آن بسیار زیاد است. 

وی به تشریح روایتی درباره ارزش معنوی ساعات نزدیک به اذان صبح پرداخت و خاطرنشان کرد: روایات متعددی در این باره با موضوع شب بیداری ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) وجود دارد. حضرت محمد(ص) معمولا دو سوم از شب بیدار می ماندند، نماز شب می خواندند و گریه می کردند که تعجب برخی از همسران ایشان را به همراه داشت و از ایشان پرسیدند: خدا که شما را بخشیده است پس چرا گریه می کنید؟ پیامبر فرمود: "آیا بنده ای شاکر نباشم."

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت در یزد
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت در یزد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی