Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون درمان تامین اجتماعی فارس هدف از اجرای طرح تحول سلامت را کم کردن پرداخت هزینه از جیب مردم دانست و گفت: انتصاب جانشین پزشک خانواده بدون علت موجه غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، دکتر اکبر امیری، معاون درمان تامین اجتماعی فارس امروز (۲۶ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخص تخت های بیمارستانی در وزارت بهداشت، به ازای هر 10 هزار نفر شاخص 2 و 6 دهم است، گفت: این رقم در فارس با حساب تمام بیمارستان ها 2 و یک دهم است و در تامین اجتماعی یک و یک دهم است که با احتساب 320 تخت خوابی شیراز و لار شاخص در تامین اجتماعی بالای 2 می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری این مطلب که در دولت یازدهم چند پروژه به بهره برداری رسید، اظهار داشت: در بخش درمان گسترش آی تی را شاهد بودیم و تمام بیمارستان های ملکی حذف دفترچه در حال اجراست.

 

دکتر امیری افزود: مراکز ملکی تامین اجتماعی تعمیر شدند و بخش های رادیولوژی ارتقا پیدا کرده است و همچنین ناوگان آمبولانس هم ارتقا و نوسازی شد، در این راستا هم درمانگاه لامرد و استهبان به بهره برداری رسید.

 

معاون درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه قبل از سال ۹۲ تعداد 9 مرکز سرپایی داشتیم و اکنون 18 تا شده و با این چهار بیمارستانی که به بهره برداری می رسد، این رقم به 22 مرکز سرپایی خواهیم داشت، اظهار داشت: بین 20 تا 24 درصد مراجعات بستری تامین اجتماعی، از خارج از استان است.

 

دکتر امیری در خصوص پرداختی های تامین اجتماعی هم یادآور شد: آخرین پرداخت به پزشکان خانواده شهریور ماه پرداخت شد و تا چند روز آینده مهر 96 را پرداخت می کنیم و پرداختی داروخانه ها را تا آخر اردیبهشت 96 انجام دادیم و مراکز دانشگاهی هم تا آذر 95 دریافتی های خود را دریافت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه با مجموع بدهی به پزشکان خانواده، داروخانه ها و مراکز درمانگاهی پنج هزار میلیارد ريال بدهی تامین اجتماعی فارس است، اظهار داشت: پرداختی تامین اجتماعی تا قبل از طرح تحول میزان ۷۰ هزار میلیارد ريال بود و بعد از بعد تحول حدود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ريال به طول سالانه، پرداخت می کند.

 

دکتر اکبری، هدف از اجرای طرح تحول سلامت را کم کردن پرداخت هزینه از جیب مردم دانست و تاکید کرد: سیستم ارجاع در تمام دنیا امتحان شده و باید بتواند هزینه را کنترل دهد و اینکه از بیماری های مختلف جلوگیری کند و در کل طرح پزشک خانواده باید بتواند به شناسایی و جلوگیری از بیماری های غیر واگیر، کنترل هزینه ها و کمک به مطالعات برای جلوگیری از بیماری های غیر واگیر، کمک کند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قبلا بابت بستری در مراکز دانشگاهی 70 درصد را می دادیم الان 90 درصد را می دهیم، اضافه کرد:‌ برای دریافت مسئله پزشک خانواده در فارس نسبت به سایر استان های کشور باید جمعیت بیمه شده استانی با جمعیت بیمه خودمان را معادل سازی کرده و خرج کردها را محاسبه کرد.

 

دکتر اکبری با اشاره به اینکه متوسط دیابت در یزد 14 درصد است متوسط در کشور و فارس 11 درصد است و می خواهیم فارس را به 9 درصد برسانیم، افزود: نظارت به مسئله پزشک خانواده جز وظایف نظارتی دانشگاه است، پزشکان خانواده دقت نظر بیشتری بکنند و دقت نظر به سلامت جامعه داشته باشند تا هم سلامت ایجاد و هم هزینه ها کم شود.

 

معاون درمان تامین اجتماعی فارس تاکید کرد: انتصاب جانشین پزشک خانواده بدون علت موجه غیر قانونی است.

 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای OTC هشدار داد. 

به گزارش مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشکلات گوارشی و مغزی در پی مصرف خودسرانه دارو مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا؛ ممنوع عوارض آمپول نوروبیون را بشناسید چرا مشاوره تلفنی با پزشک مورد استقبال کاربران قرار گرفته؟

دیگر خبرها

  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی