Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@19:55:27 GMT

کمک‌های جدی لاریجانی به روحانی برای رفع حصر

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۳۰۵

کمک‌های جدی لاریجانی به روحانی برای رفع حصر

به گزارش جهان نيوز،‌ او همچنین می‌گوید: پس از انتخابات سال96 جلسات مفیدی در شورای عالی امنیت ملی برگزار شده که مسأله «حصر» در دستور کار قرار گرفته است.

نه تنها اصلاح‌طلبان و بلکه بخش‌هایی از جریان اصولگرایی نیز در این زمینه به آقای روحانی کمک کرده‌اند. بنده از آقای سیدمحمدرضا خاتمی نقل قول می‌کنم که آقای علی لاریجانی در این مسأله در حال کمک به آقای روحانی است و اتفاقا این کمک خیلی جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



من حتی اطلاع دارم که دیگر دستگاه نیز با دیدگاهی مثبت به ‌این مسأله نگاه می‌کنند. نمایندگان فراکسیون امید با تشکیل کمیته‌ای با رئیس قوه قضائیه دیدار داشته‌اند. این در حالی است که نیروهای امنیتی نیز با سعه صدر بیشتری با این مسأله برخورد کرده‌اند. آقای روحانی به دلایل منطقی از انعکاس اخبار مربوط به‌این موضوع خودداری می‌کنند تا مسأله حل شود.

*در توضیح اظهارات آقای قوچانی بایستی اشاره کرد که از منظر تحلیلی، تمام رخدادهای اشاره شده در مسئله حصر و مقولاتی که از آن با عنوان «تلاش‌های آقای روحانی» نام برده می‌شود؛ فی‌الجمله رخداد خاص و یا جدیدالولاده‌ای محسوب نمی‌شوند.

باب جلسه و گفتگو در نظام اسلامی همواره باز بوده است و از 8 سال قبل که ماجرای فتنه با عملگری اصلاح‌طلبان رخ داد؛ همواره ناصحینی از بدنه نظام اسلامی با رئوس این جریان و حتی با رئوس فتنه صحبت کرده و مکالماتی داشته‌اند.

چیزی که جریان چپ و مدعیان پیگیری مسئله «فک حصر بدون توبه» نمی‌خواهند درباره آن توضیح شفاف بدهند و یا شاید مایل به قبول آن نیستند؛ بحث خط قرمز بودن فتنه برای نظام اسلامی و ضرورت تعیّن شروط نظام برای تعیین تکلیف ماجرای حصر است.

چهره‌های مذکور گویی متوجه نیستند که مقام معظم رهبری با همان نشاط و انرژی سال 88، بر این خط قرمز نیز تأکید مؤکد دارند و کیست که نداند معظم‌له و حتی مقامات دفتر ایشان، هنوز که هنوز است حتی با لیدر اصلاح‌طلبان نیز هیچ دیداری نداشته‌اند و این کار نیز صرفاً به دلیل ارائه فرکانس مبنی بر مهم بودن خط قرمز فتنه صورت می‌گیرد.

بحث دیگر در ماجرای حصر، مسئله «ضرورت توبه» است.

بایسته‌های عقلانی و تأکیدات متعدد مقامات ارشد کشور نشان می‌دهد که یگانه راه تغییر در مسئله حصر و انزوای رئوس فتنه، «توبه رسمی از وقایع سال 88» است و لاغیر.

آشکار است که نظام اسلامی در صورتی که این قید مهم و حیاتی را از پرونده حصر حذف کند؛ مرتکب خودزنی شده و نوسانی بزرگ و همسو با جعلیات فتنه‌گران در سال 88 رخ خواهد داد. فلذاست که اهمیت مسئله توبه رسمی فتنه‌گران و تأکید نظام اسلامی بر آن از ضرورت‌های مهم عقلانی نیز برخوردار است که جملگی غیر قابل خدشه هستند.

گفتنیست، رسول منتجب‌نیا و اشرف بروجردی از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً اعلام کرده‌اند که مسئله حصر بزودی و تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

منبع:مشرق

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ گلستانی به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان وحدت آفرین است در این کاروان هم شاهد حضور اهل تشیع و هم شاهد حضور اهل تسنن هستیم.

میرقاسم پور گفت: برای انجام مناسک حج در این کاروان یک نفر به عنوان روحانی اهل تشیع و یک نفر به عنوان روحانی اهل تسنن زائران را همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار گلستانی درانتظار حج عمره مفرده هستند، افزود: طی برنامه ریزی هایی که انجام شده است قرار است بعد از سفر حج تمتع اعزام کاروان های عمره مفرده را آغاز کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۵۰۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شوند، گفت: از این مقدار سهم استان گلستان سالانه ۱۰ هزار نفر است که برای اعزام این تعداد زائر حدود هشت سال زمان نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان ۸۵ نفره دقایقی قبل از فرودگاه بین المللی ساری به سمت سرزمین وحی حرکت کردند.

میر قاسم پور یادآور شد: در روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح همایش آموزشی زائران شرق استان در گنبد با حضور سید عباس حسینی مدیر حج و زیارت کشور و مسوولان استان برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6092399

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد