Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از در دستور کار قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس که دو سال کار کارشناسی روی آن انجام شده و بررسی خارج از نوبت مفاد این لایحه ازفردا در صحن مجلس خبر داد. مریم جهان پناه

ایران آنلاین / به گزارش «ایران»، محسنی دیروز در نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مسئولیت اجتماعی تکلیفی است که نهادینه کردن فرهنگ احساس تکلیف و تعهد در قبال سایر افراد جامعه را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهداف جشنواره مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه‌ای پویا است که همه افراد آن در کارها مشارکت داشته باشند، مسئولیت اجتماعی یعنی همه در خصوص حمایت از افرادی که از فرصت‌های برابر اجتماعی برخوردار نیستند، احساس تکلیف داشته باشیم.
به گفته محسنی، بهزیستی به‌دنبال نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی است. سال گذشته اعطای نشان مسئولیت اجتماعی مورد توجه مخاطبان و رسانه‌ها و مجامع قرار گرفت.
وی رصد آسیب‌های اجتماعی و تولی گری سلامت اجتماعی را از جمله تکالیف بهزیستی برشمرد و بیان داشت: هیچ جایی بهتر از سازمان بهزیستی برای شکل‌گیری و ایجاد گفتمان مسئولیت اجتماعی نیست.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در ادامه به زلزله کرمانشاه و اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: اعزام روان شناسان و مددکاران اجتماعی در قالب ۵۰ تیم محب، راه‌اندازی مهدهای کودکی که در جریان زلزله اخیر تخریب شدند در قالب ۳۹ کانکس، شناسایی 118 معلول جدید که ۱۸ نفر از آنها به ضایعه نخاعی مبتلا شده‌اند، ارائه و بهره‌ مندی ۱۷ هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده کرمانشاهی از خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب بهزیستی و ایجاد 2 پایگاه اورژانس اجتماعی از جمله اقدامات این سازمان در زلزله اخیر کرمانشاه بود.
وی همچنین افزود: تاکنون ۳۶۱ کانکس میان مددجویان بهزیستی در کرمانشاه توزیع شده است که ۱۵۰ عدد از آن به زنان سرپرست خانوار و بقیه به معلولان و خانواده‌های دارای فرزند معلول واگذار شده است.
وی تصریح کرد: در بحث ساخت مسکن جامعه هدف مددجویان بهزیستی در استان کرمانشاه  نیز بهزیستی با بسیج سازندگی تفاهمنامه‌ای امضا کرده که بر اساس آن ساخت هزار و 175 واحد مسکونی در نخستین فرصت آغاز خواهد شد.محسنی‌بندپی، میزان کمک‌های نقدی این سازمان را به زلزله زد گان کرمانشاه یک میلیارد و 200 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: 30 میلیارد تومان نیز به صورت غیر نقدی در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
وی تأکید کرد: به هر یک از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که منزل آنها در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است، ۵ تا ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت اعطا خواهد شد و همچنین مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.محسنی‌بندپی بر توسعه گفتمان مسئولیت اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: ما نسبت به سرنوشت دیگران وظیفه داریم؛ بنابراین آگاه‌سازی جامعه، اقدامات بموقع و بهنگام و نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت اجتماعی را در دستور کار داریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش