Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: کمیته مناسب سازی معابر کردستان موفق به کسب عنوان سوم کشور در نیمه اول سال جاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه کمیته مناسب سازی یکشنبه شب به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و با حضور مدیران کل بهزیستی و راه و شهرسازی استان، تعدادی از نمایندگان معلولان استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری کردستان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه به طور نمادین تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری منطقه چهار(بهاران) سنندج و دبیرخانه کمیته مناسب سازی استان در راستای مناسب سازی این منطقه منعقد شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان دراین جلسه با اشاره به اینکه جلسات کمیته در سال جاری به طور منظم تشکیل شده و خروجی مطلوبی هم داشته است، گفت: دبیرخانه کمیته مناسب سازی استان در نیمه نخست امسال رتبه سوم کشوری را در پیگیری مطالبات جامعه هدف خود کسب کرده است.

سید صباح قریشی اظهارداشت: در این کمیته از نماینده تمامی معلولان دعوت می شود که حضور یابند و مطالبات، خواسته ها و پیشنهادات خود را بیان کنند.

وی بیان کرد: اگر فرد معلولی در شهرداری های سطح استان بکارگیری شوند کارشناسان این نهاد می توانند از نظرات این افراد در مناسب سازی معابر و اماکن عمومی نهایت استفاده را کنند و بی شک با این اقدام مشکلات این حوزه به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: اقداماتی که در راستای مناسب سازی در سطح شهرهای استان انجام می شود در صورتیکه با هماهنگی کمیته مناسب سازی انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.

قریشی با اشاره به اینکه جشنواره شهید رجایی امسال ۳۰ امتیازی شده است، بیان کرد: هرچند جشنواره شهید رجایی برنامه ای ارزشمند است ولی کاش مدیران ما بیشتر کارها را به نیت رفع مشکلات اقشاری هم چون معلولان انجام می دادند نه کسب امتیاز این جشنواره و انتظار می رود که این مهم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این جلسه گفت: متاسفانه تردد در بسیاری از معابر عمومی سطح شهر سنندج نه تنها برای معلولان بلکه برای کودکان و سالمندان هم سخت است.

شهرام ملکی بیان کرد: ما زمانی که دنبال محیط شهری مناسب هستیم باید به تمامی افراد جامعه به طور یکسان خدمت ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کنترل کننده اصی واولیه در ساخت و سازها شهرداری است، اظهارداشت: کارگزارانی برای کنترل نقشه های اجرایی احداث ساختمان ها در نظر گرفته شود تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و ایرادات هم مشخص و برطرف شود.

وی عنوان کرد: بیشترین مشکلات مربوط به معلولانی است که در حاشیه شهرها ساکن هستند و می طلبد نگاه ویژه ای به این افراد شود.


 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است