Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ویژه مقاومت در مناطق اشغالی استان ادلب موفق شدند در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره را به سوی مناطق جنوبی شناسایی کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب و شمال استان حماه حاکیست، شکست های سنگین گروه تروریستی جبهه النصره در محورهای مختلف ادامه دارد و همین مسئله باعث شده وحشت بر اردوگاه آنان حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشروی های گام به گام جبهه مقاومت با تاکتیک های خاص عملیاتی، گروه تروریستی جبهه النصره را در این محور دچار سر درگمی کرده و ابتکار عمل را در میدان نبرد از دست آنان خارج کرده است؛ مسئله ای که به وضوح در شکست های متوالی عناصر تروریستی دیده می شود.

بیعت گروه تروریستی جندالاقصی با گروه تروریستی داعش هم عامل دیگری محسوب می شود که به تضعیف تروریست های جبهه النصره در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب منجر شده است؛ تاکنون بیش از 40 شهرک در این محور به اشغال تروریست های داعش و جندالاقصی درآمده است.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

همه این شکست ها باعث شد سرکرده های ارشد گروه تروریستی جبهه النصره در مرکز استان اشغالی ادلب عزم خود را برای ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به جبهه های جنوبی جزم کنند تا تحولات میدانی را به سود خود تغییر دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: روز گذشته ( یکشنبه) چند کاروان نظامی گروه تروریستی جبهه النصره شامل تجهیزات سنگین نظامی و صدها تن عناصر تروریستی مرکز استان ادلب را به سوی مناطق جنوبی ترک کردند تا روحیه از دست رفته را به نیروهای شکست خورده بازگردانند.

این منبع میدانی از عملیات همزمان نیروهای جبهه مقاومت در این محور خبر داد و گفت: نیروهای ویژه مقاومت در مناطق اشغالی استان ادلب موفق شدند در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره را به سوی مناطق جنوبی شناسایی کنند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از زمین گیر کردن کاروان های نظامی و نیروهای کمکی تروریست ها

وی با بیان این که سرکرده های ارشد میدانی جبهه النصره تصور غافلگیر شدن را در این محور نداشتند، افزود: با موفقیت مرحله نخست عملیات نیروهای جبهه مقاومت، مقدمه تشدید بحران در گروه تروریستی جبهه النصره فراهم آمد.

این منبع میدانی گفت: نیروهای ویژه جبهه مقاومت در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار اتاق عملیات قرار دادند و دقایقی بعد جنگنده های سوری کاروان های نظامی تروریست های جبهه النصره را به شدت هدف قرار دادند.

وی با بیان این که در حملات گسترده جنگنده های سوری خسارت های سنگینی به کاروان های نظامی تروریست ها وارد آمد، خاطرنشان کرد: این حملات مصداق یک تیر خلاص به گروه تروریستی جبهه النصره بود که در هفته های گذاشته با بحران بزرگی روبه رو شده است.

به گزارش مشرق، رسانه های گروه تروریستی جبهه النصره آمار تلفات خود را حدود 70 تن اعلام کرده اند و از کشته شدن دو سرکرده ارشد میدانی و مجروح شدن 215 تن دیگر خبر  داده اند اما منابع میدانی در گفت وگو با مشرق تعداد تروریست هایی را که در این عملیات به هلاکت رسیدند را بیش از 100 نفر اعلام کردند.

شکار تروریست های جبهه النصره توسط نیروهای ویژه مقاومت

گروه تروریستی جبهه النصره تلاش کرد با انتقال نیرو و تجهیزات به جنوب استان ادلب وضعیت را سر و سامان دهد و شکست ها را در این محور جبران کند اما باز هم اسیر نیروهای جبهه مقاومت شد تا ریشه های دیگری از ضعف در آنان نمایان شود.

از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در ارتفاع « السیرتل» در حومه شهرک ابودالی ( مهم ترین پایگاه تروریست های جبهه النصره در جنوب استان ادلب) به پیشروی ها ادامه دادند و مزارع « الزهرا» و ارتفاع راهبردی « خنریز» را به کنترل خود درآوردند.

 ارتفاع راهبردی « خنریز» دروازه جنوبی برای ورود به شرق شهرک ابودالی محسوب می شود؛ با پاکسازی های صورت گرفته، ارتباط تروریست ها در دو منطقه « الرویضه» و « المشرفه» با یکدیگر  قطع شده است.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد

 به گزارش تابناک، زومیت نوشت: آکادمی علوم چین اطلس جدیدی از ماه را منتشر کرده است که وضوح نقشه‌های دوران آپولو را دو برابر می‌کند و از بلندپروازی‌های فضایی چین و کشورهای دیگر حمایت خواهد کرد.

به‌گزارش نشریه نیچر، اطلس جدید زمین‌شناسی ماه که حاصل تلاش بیش از ۱۰۰ پژوهشگر در طول یک دهه است، علاوه بر اطلاعات اولیه‌ی زمین‌شناسی درمورد سطح ماه، درمجموع، ۱۲۳۴۱ دهانه، ۸۱ حوضه، و ۱۷ نوع سنگ را دربرمی‌گیرد.

نقشه‌های جدید در مقیاس بی‌سابقه‌ی ۱:۲۵۰۰۰۰۰ ساخته شده‌اند. راس میچل، ژئوفیزیکدان مؤسسه‌ی زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین می‌گوید: «هر سؤالی در زمین‌شناسی با نگاه کردن به نقشه‌های زمین‌شناسی شروع می‌شود. اطلس جدید ماه منبعی برای کل جهان است.»

 بیش از ۱۰۰ پژوهشگر برای تهیه‌ی اطلس جدید ماه در طول یک دهه تلاش کردند.
جیانژونگ لیو، یکی از رهبران پروژه با اشاره به این موضوع که نقشه‌های موجود از ماه به دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۶۰ برمی‌گردد، می‌گوید: «سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده از داده‌های مأموریت‌های آپولو برای طراحی تعدادی از نقشه‌های زمین‌شناسی ماه ازجمله نقشه‌ای سرتاسری در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰۰۰ و تعدادی نقشه‌ی منطقه‌ای با دقت بالاتر از محل‌های فرود استفاده کرد. از آن زمان، دانش ما از ماه بسیار پیشرفت کرده است و نقشه‌های قدیمی دیگر نمی‌توانند نیازهای پژوهش‌ها و اکتشافات آینده ما از ماه را برآورده سازند.»

در سال جاری سه فضاپیما به سمت ماه پرتاب شده‌اند و چین قصد دارد در ماه مه سفینه‌ای را برای جمع‌آوری سنگ‌ها از سمت پنهان ماه ارسال کند. نقشه‌های جدید به کاوش‌های چین و کشورهای دیگر در ماه کمک خواهد کرد.

 
دانشمندان از نقشه‌های جدید ماه برای درک بهتر تاریخ ماه استفاده خواهند کرد.
دانشمندان به کمک اطلس جدید ماه می‌توانند به درک بهتری از تاریخ ماه برسند، منابع بالقوه‌‌ ماه را ارزیابی کنند و مطالعات زمین‌شناسی مقایسه‌ای انجام دهند. این نقشه‌ها همچنین به انتخاب محل مناسب برای ساخت پایگاه‌های تحقیقاتی روی ماه کمک خواهد کرد.

 
اطلس جدید ماه که به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس قرار دارد، با استفاده از داده‌های برنامه اکتشافات ماه چین، به‌ویژه مأموریت چانگ‌ای ۱ تدوین شده است که از مدار، سطح ماه را بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ بررسی کرد.

 
اطلس جدید ماه با استفاده از داده‌های برنامه‌ی اکتشاف ماه چین تدوین شد.
مشاهدات انجام‌شده روی سطح ماه توسط ماه‌نشین‌های چانگ‌ای ۳ و چانگ‌ای ۴ به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به تأیید صحت داده‌های چانگ‌ای ۱ کمک کرد. تیم تهیه‌کننده اطلس همچنین از داده‌های مأموریت‌هایی مانند GRAIL، مدارگرد شناسایی ماه ناسا و کاوشگر چاندرایان-۱ هند استفاده کرد.

 

پژوهشگران چینی در سال ۲۰۱۲ درحالی‌که به‌دنبال اهداف بعدی اکتشاف ماه بودند، شروع به تهیه‌ی نقشه‌ها کردند.

چین با مشارکت روسیه و بیش از ده‌ها کشور و سازمان دیگر، ساخت ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری را رهبری می‌کند که قرار است اواسط دهه‌ی ۲۰۳۰ در قطب جنوبی ماه به‌منظور اکتشافات علمی و بهره‌برداری از ماه ساخته شود.

تیم لیو مدتی است کار برای بهبود وضوح نقشه‌ها را آغاز کرده است و نقشه‌های منطقه‌ای با دقت بالاتر را براساس نیازهای علمی و مهندسی تولید خواهد کرد.

در این بین، اطلس تکمیل‌شده در پلتفرم ابری «دیجیتال مون» قرار گرفته است و درنهایت در دسترس جامعه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد