Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، سرپرست معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به طرح نهضت قرآن در مساجد بیان کرد: چند سالی است که در امور مساجد، طرحی به نام نهضت قرآن را داریم که مهم‌ترین بخش آن کرسی تلاوت و تفسیر قرآن است. برگزاری کرسی تفسیر برعهده امام جماعت است، اما کرسی تلاوت را نیز داریم و قرار بر این است که مسجد، سراغ قاریان برود و از آنها برای تلاوت قرآن دعوت به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صداقت در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتی که برخی از اساتید جلسات آموزش قرآن با هیئت امنا و یا امام جماعت دارند، تصریح کرد: رویکرد مساجد نباید اینگونه باشد، مگر اینکه امنا و یا امام جماعت، دلیلی برای این کار داشته باشند، ممکن است مسجد برنامه‌های قرآنی داشته باشد و برای این استاد، نتواند جلسه‌ای را منعقد کند، اما یک زمان هم برنامه‌ای وجود ندارد و مشکل ایجاد می‌شود که در این‌ صورت ما نیز از آنها در این مورد سؤال می‌کنیم که به چه دلیل اجازه برگزاری جلسه قرآن را نمی‌دهند؟
وی بیان کرد: در امور مساجد کلاس‌های توجیهی داریم و یکی از موضوعات اصلی که مطرح می‌شود، مسأله قرآن است، البته مساجد ما خودشان پایه‌گذار جلسات قرآن هستند، اما مردم اگر امور مساجد را از معدود مساجدی که اختلاف‌هایی با جلسات قرآن دارند، آگاه کنند، وارد می‌شویم تا موانع برطرف شود.
صداقت در ادامه تصریح کرد: طرح کرسی‌های تلاوت را به مساجد ارسال کرده‌ایم، البته برگزاری کرسی‌های تلاوت به صورت روزانه برای مساجد، قدری هزینه‌‌بردار است، اما ماهی یک بار می‌توانند، کرسی تلاوت برگزار کنند و توصیه ما نیز همین است.
وی بیان کرد: دلیل این تأکید بر برگزاری کرسی‌های تلاوت نیز اثرگذاری آن است، چنان که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمودند گاهی اثر یک تلاوت خوب کار 10 منبر را انجام می‌دهد، ما به طبق همین نظر پیگیری‌هایی را با سازمان دارالقرآن داشته‌ایم و قرار است در این زمینه، تفاهم‌‌نامه‌ای را نیز امضا کنیم که از این طریق قاریان مناطق شناسایی شوند و در دسترس مساجد قرار گیرد تا قاریان راتب برای مساجد تعیین شوند. ضمن اینکه تفاهم‌نامه نیز تا چند ماه آینده به امضا می‌‌رسد، چنان که با سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احیاجاهدی در این بازدید از نزدیک موارد و مشکلات تاسیسات فاضلاب سلماس را بررسی و نسبت به رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.  در این بازدید مقرر شد در اسرع وقت تعمیر و اصلاح سیستم دانه‌گیر، سرویس تابلو‌برق دیزل ژنراتور، تعمیر بلوئر‌های معیوب، سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و دوربین‌های حفاظتی در دستور کار امور آب و فاضلاب سلماس قرار گیرد. در این بازدید امیدنژاداسد سرپرست امور آب و فاضلاب سلماس نیز با یادآوری مسائل و مشکلات بخش بهره‌برداری فاضلاب اظهار داشت: در سال گذشته با استفاده از مشارکت‌های مردمی، ۱/۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود