Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان کل کشور با اشاره به تداوم قاچاق فراوان کالا حتي از مبادي‌ رسمي گفت: برخي مقامات و کساني که بايد دلسوزانه در عرصه باشند خودشان به نحوي سهم دارند يا خودشان يا فرزنداشان يا وابستگان شان در قاچاق کالا سهيم هستند. به گزارش خبرنگار قضايي خبرگزاري تسنيم، حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در همايش تخصصي پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: يکي از مفاسدي که براي کشور و مردم ايجاد مشکل و آسيب مي کند، قاچاق کالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه شما که در اين سنگر خدمت مي کنيد خسته نباشيد و خدا قوت مي گويم و قطعا اين خدمت براي کشور آثار مثبت فراواني دارد.
منتظري ادامه داد: اهميت اقتصاد براي هر کشوري امري بديهي است که يک مولفه‌ها و آسيب‌هايي دارد. سال‌هاست استکبار جهاني و در رأس آن آمريکا، يکي از راه‌هاي مبارزه با نظام را مبارزه اقتصادي از جمله تحريم‌ها قرار داده و قصد به زمين زدن و از بين بردن نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند.
دادستان کل کشور با بيان اينکه دشمن با همه قدرت و توان به جنگ اقتصادي آمده است افزود: دشمن وقتي ديد با کارهاي نظامي حتي ايجاد داعش نمي‌توانند به نظام ما آسيب بزنند، روي مسئله اقتصاد متمرکز شدند. يکي از راه‌هاي آنها بيکار کردن جوانان و به تعطيلي کشاندن کارخانه‌ها و در نهايت آسيب زدن به پايه هاي اقتصاد مقاومتي است.
وي گفت: دشمن حساب شده کار مي‌کند و آثار آن را به خوبي مي‌بينيم. از ديگر راه‌هايي که دشمن براي ضربه زدن به اقتصاد نظام انتخاب کرده، قاچاق کالاست و عده‌اي ناخواسته يا نادانسته، جاده صاف کن استراتژي دشمن شده‌اند.
منتظري اضافه کرد: بنابراين هم بايد به استراتژي جدي دشمن و غفلت عده اي در داخل توجه کنيم. مشکلات اقتصادي در جامعه و کشور ما امر پنهاني نيست و همه مردم و مسئولان اين مشکلات را حس مي‌کنند.
دادستان کل کشور گفت: قطعا مبارزه با اين امر ناگوار و آسيب اجتماعي، راهکار دارد و هيچ مشکلي نيست که نشود حل کرد و فقط بايد براي حل آن عزم خود را جزم کنيم. قطعا و مسلما وقتي نيازهاي مردم به صورت قاچاق و غيرقانوني وارد شود به اقتصاد و اشتغال کشور و سلامت بازار آسيب مي رساند.
وي با بيان اينکه بايد تمام تلاش خود را بگيريم تا اين معضل را کاهش دهيم و به نقطه صفر برسانيم گفت: با همه تلاش ها همچنان شاهد ورود کالاي قاچاق آن هم به صورت کانتينري از مبادي رسمي و غيررسمي هستيم. بايد توجه داشته باشيم که افزايش کشفيات حاکي از چيست؟ آيا اين افزايش حاکي از افزايش ورودي است؟ در مواد مخدر هم به همين ترتيب است و آيا اين افزايش کشف موجب کاهش ورودي هم شده؟ خير. اگر همراه با کاهش ورودي باشد ما موفق بوده ايم. مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوخي‌بردار نيست و اگر موفق به کاهش اين آسيب شويم بزرگترين خدمت را به مردم کرديم و قطعا در اين راه با برخي مقاومت ها مواجه خواهيم بود. عناصر اصلي قاچاق کالا و ارز براي اينکه به منافع شوم دست يابند به چه کارهايي که نمي زنند از آلوده کردن مقامات تصميم گيرنده گرفته تا نفوذ در دستگاه هاي مبارزه کننده.
منتظري با بيان اينکه به يک حقيقت تلخ که در جامعه هستيم اشاره مي‌کنم و شما را به اين واقعيت ناگوار هشدار مي‌دهم گفت: در يک بررسي و تحليل بايد ببينيم چرا موضوعي که رهبري موکدا درباره آن دستور دادند و قوانين لازم را در اختيار داريم و حتي يک ستادي براي آن پيش بيني شده، همچنان شاهد قاچاق فراوان در کشور حتي از طريق گمرکات رسمي هستيم.
وي ادامه داد: وقتي مي‌بينيم برخي مقامات و کساني که بايد دلسوزانه در عرصه باشند خودشان به نحوي سهم دارند يا خودشان يا فرزنداشان يا وابستگان شان در قاچاق کالا سهيم هستند و چگونه بايد انتظار داشت اين مبارزه به نتيجه برسد. وقتي از يک مقام مسئول به صراحت مي شنوم که برخي دست اندرکاران دولتي نمي خواهند مبارزه جدي باشد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملا به تعطيلي کشانده شده، چه انتظاري مي توان داشت.
دادستان کل کشور گفت: ابتداي امسال از بندر شهيد رجايي بازديد کردم و همه دستگاه هاي کنترل کننده را ديديم و جلساتي با مسئولان امر گذاشتيم. دو سه روز بعد خدمت رييس جمهور براي تبريک سال نو رفتيم و به ايشان اين بازديد را اطلاع دادم و گفتم که بندر شهيد رحايي از لحاظ کنترل و ورود قاچاق کالا و ارز تقريبا رهاست. در روز دو هزار و 500 تا سه هزار کانتينر عبور داده مي شود اما فقط دو ايستگاه داشتند و ديديم که هر دستگاهي در شبانه روز مي تواند 10 درصد از کانتينرها را بررسي کند. يک آقايي چندي قبل در تلويزيون گفت که هر دستگاهي آورديم که ماشين ها با سرعت 50 کيلومتر مي توانند از آن عبور کنند. بررسي کرديم ديديم تازه در حال مقدمات نصب هستند. مجموعه اين اوامر و اطلاعات نشان مي دهد که با سهل انگاري ها و ندانم کاري ها مواجه هستيم و ساماندهي اين عرصه نيازمند تعامل همه دستگاه هاست.
منتظري ادامه داد: ما در دادستاني کل و دادسراهاي سراسر کشور به جد در خدمت مبارزه با قاچاق کالا هستيم. قطعا وظيفه خود مي‌دانيم که در اين حوزه با ساير دستگاه‌ها تعامل داشته باشيم و در حيطه وظايف خودمان ايستاده‌ايم. در همين راستا در دادستاني کل يک اداره ويژه ايجاد و يکي از با تجربه‌ترين قضات را مسئول اين اداره کرديم. طبق اطلاعي که گرفتم هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا، رييس جمهور نماينده خود را معرفي نکرده است. اين نشان از چه دارد؟ اهتمام لازم را ندارند؟ فرد متخصص براي معرفي ندارند؟ يک وقتي هم از اين ستاد گله کردم که دوستان از گله من گله کردند. اگر اقدام مثمرثمري داشتند بيايند بگويند تا ما هم مبلغشان شويم اما اين مقدار کالاي قاچاق در بازار نشان دهنده چيست؟
وي افزود: نيروي انتظامي در امر مبارزه با قاچاق کالا عملکرد قابل قبولي دارد و احساس مي‌کنم مسئله مبارزه با قاچاق کالا در جاهاي ديگر گره‌هايي دارد که شناسايي کرديم و گفتيم که بايد باز شود. در دستگاه قضا نيز چند مشکل داشتيم که اين مشکلات شناسايي و بخشي حل شده و بخشي نيز با مساعدت رييس دستگاه قضا در حال برطرف شدن است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در جمع خبرنگاران گفت : ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف‌شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف‌شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف‌شده شامل بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آنها کشف و ضبط‌شده است.

وی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل