Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رازی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره دو سالانه انجمن جراحی‌های زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی اظهارداشت: این کنگره بزرگترین کنگره بین‌المللی ایران در حوزه ارتوپدی است که 14 و 17 فوریه 2018 در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بیش از بست و پنج مهمان خارجی در این کنگره حضور داشته و موضوعات جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. همچنین این کنگره کاملاً به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی در ادامه به جراحی های زانو اشاره کرد و گفت: در ارتباط با انجام جراحی‌های زانو در کشور آمار دقیق را وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی دارند و ما آمار دقیقی در این زمینه نداریم.

رازی بیان داشت: ولی ما تلاش کرده ایم که آماری در این زمینه تهیه کنیم تا هم آماری در این زمینه به دست بیاوریم و هم وضعیت بیماران را دنبال کنید تا بررسی کنیم چقدر در زمینه انجام جراحی موفق بوده ایم.

آرتروز شایع‌ترین بیماری در التهاب مفاصل

رئیس انجمن حراحان ارتوپدی در ادامه به موضوع آرتروز زانو اشاره کرد و بیان داشت: آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است که در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود. همچنین آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین علائم ارتروز کاهش انعطاف پذیری است؛ به‌همین دلیل بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به‌ راحتی مفاصل خود را خم و راست کنند و درد در مفصل نیز از دیگر علائم به شمار می‌رود.

تأثیر عدم انجام ورزش های روزانه و کمبود ویتامین D در ساییدگی زودرس مفصل زانو

رازی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان دچار مشکلاتی همچون آرتروز می شوند، گفت: نوع فعالیت زنان در منزل، عدم انجام ورزش های روزانه، کمبود ویتامین D می‌تواند باعث ساییدگی زودرس مفصل زانو و آرتروز می‌شود و اضافه وزن نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۷۰ درصد از آرتروز های زانو در زنان است و این در حالی بوده که پیشگیری از این بیماری با ورزش‌های روزانه و کنترل وزن می‌تواند تا میزان قابل توجهی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی موسی‌خانی فوق تخصص آنکولوژی کودکان در نشست خبری کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» با بیان اینکه ۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد که در محک به این موضوع توجه خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در محک هیئت علمی‌های با سابقه دانشگاه هستند، گفت: در این بیمارستان پلن‌های درمانی خاصی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور‌های توسعه یافته بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است، گفت: در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند، ما در محک تلاش می‌کنیم که این فاصله کاهش پیدا کند.
 
دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک نیز در این نشست تصریح کرد: کنگره کودکان ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد، این موضوع در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه  بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

میترا قالیبان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان بیان کرد:هدف اول این کنگره این است که بگوییم که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحوه برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.


این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

روزسرخ جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها  کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودک سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند؛ ضمن اینکه از ابتدا تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است، گفت: حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود:مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید