Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبر گزار ی صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،مسئول صندوق کارآفرینی امید تربت حیدریه گفت: با توجه به تولید70درصد ابریشم کشور درشهربایگ وروستای بسک ، این روستا به عنوان روستای هدف دراین طرح انتخاب شد.

احسان خدابنده افزود: دراجرای این طرح مبلغ 2میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه برای تجهیز کارگاه وتامین مواد اولیه به20  واحدابریشم کشی اعطاء شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با اعطای این تسهیلات ، 40نفردراجرای این طرح به صورت مستقیم وغیرمستقیم مشغول به کار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان تربت حیدریه نیز گفت:  تا به حال فرایند ابریشم کشی درقطب ابریشم کشور فقط درچرخه تولید نخ ابریشم  انجام شده است وابریشم کشان سودی ازفراوری محصولات ابریشمی به دست نیاورده اند.

علی محمدی افزود:درهمین راستا برای نخستین بار آموزش ابریشم بافی درروستای بسک با هدف فراگیری فراوری محصولات ابریشمی دربین بانوان این روستا آغاز شد.

او تصریح کرد: تلاش میکنیم تا با تولیدمحصولات ابریشمی دراین بخش ، ضمن افزایش اشتغال زمینه کسب درآمدبهتر برای مردم فراهم شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه