Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@19:25:54 GMT

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۴۲۰۸

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مطابق قوانین روسیه با انتشار مصوبه شورای فدراسیون در باره انتخابات ریاست جمهوری در روزنامه رسمی این کشور، رقابت های این انتخابات به طور رسمی آغاز می شود.

نامزدهای انتخاباتی از احزاب یا به طور مستقل می توانند از امروز در نشست های حزبی یا جلسات گروه های پیشنهاد دهنده تعیین و مدارک لازم در مورد آنها به کمیسیون مرکزی انتخابات ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون مرکزی انتخابات نیز امروز برنامه رقابت های انتخاباتی را تایید می کند.

همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از امروز از منابع بودجه روسیه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مبالغی به کمیسیون مرکزی انتخابات پرداخت می شود و در مجموع 14 میلیارد و 807 میلیون روبل (معادل 213 میلیون و 81 هزار دلار) برای این منظور تخصیص یافته است. مصوبه انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در شورای فدراسیون روسیه تایید شد که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری روز 18 ماه مارس (27 اسفند ماه) برگزار می شود.

خانم الا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در جلسه شورای فدراسیون گفت که تاکنون 23 نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند. وی افزود: شمار این افراد به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت. رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: نظام انتخاباتی روسیه ازجمله 880 هزار عضو کمیسیون انتخابات در سطوح مختلف برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارند.

وی افزود: به آموزش شیوه برگزاری درست انتخابات به اعضای کمیسیون های انتخاباتی می پردازیم تا انتخابات به گونه آبرومندانه برگزار شود و بتوانیم به خود ببالیم. در شرایطی که حدود چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی که از سوی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) انجام شد، نشان می دهد مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.

براساس این نظرسنجی، 82.2 درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.قانون اساسی روسیه تصریح می کند، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.

وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره 4 ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد. پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر 6ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.

افزون بر اعلام آمادگی 'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد. همچنین سه زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام 'کسنیا سابچاک' برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفتگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است، اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند، اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند، زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آنها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»


دیگر خبرها

  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام