Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  گروهی از استادان دانشگاه در شهر استامبول ترکیه بعد از امضای یک اعلامیه به منظور تقاضای صلح با شورشیان کرد در جنوب شرق این کشور، به اتهام «تبلیغات تروریستی» روانه دادگاه شدند.
  به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس محاکمه این استادان دانشگاه که تعدادشان به 150 نفر می‌رسد از امروز (سه شنبه) در چندین دادگاه در شهر استامبول آغاز شده و انتظار می‌رود که چند ماه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استادان دانشگاه جز چند صد استادی هستند که در ژانویه 2016 اعلامیه‌ای را در محکوم کردن عملیات‌های ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در شهرهای جنوب شرق این کشور صادر و امضا کردند.

این اعلامیه با انتقاد شدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روبرو شد و بعد از انتشار آن دادستان‌های ترکیه روند پیگرد قانونی این استادان دانشگاه را به اتهام «تبلیغ» در حمایت از حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک آغاز کردند.

تعداد زیادی از استادان این دانشگاه نیز بخاطر امضای این اعلامیه اخراج شدند.

گروه‌ دیده‌بان حقوق بشر گفته است که این محاکمه‌ها ناقض آزادی بیان و آزادی آکادمیک هستند. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همزمان با سراسر کشور، دانشجویان و جامعه دانشگاهی استان با تجمع در دانشگاه‌های شهر‌های مختلف خوزستان حمایت خود را از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا اعلام کردند.

دانشجویان و استادان خوزستانی در این تجمع که پرچم‌های مقدس کشورمان، فلسطین و جبهه مقاومت را در دست داشتند، با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات اشغالگران قدس در غزه را محکوم کردند و با معترضان ضد اسرائیلی دانشجویان آمریکایی اعلام همبستگی کردند.

جامعه دانشگاهی استان همچنین خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس در غزه توسط مجامع بین المللی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • حمایت دانشگاهیان خورستان از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت