Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@23:28:05 GMT

«اسرافیل» در دانشگاه مشهد روی پرده رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۷۷۸۶

«اسرافیل» در دانشگاه مشهد روی پرده رفت

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی «اسرافیل»، در این نمایش ویژه، آیدا پناهنده کارگردان، مستانه مهاجر تهیه‌کننده و هدی زین‌العابدین بازیگر فیلم حضور داشتند و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفتند.

نکته جالب توجه این اکران، حضور پرتعداد دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر بود که به گفته مسئولان برگزارکننده، تقریبا کم‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از نمایش «اسرافیل»، دانشجویان سوالات خود را با عوامل فیلم مطرح کردند.

در میان سوالات، بیشترین توجه به حضور پررنگ زنان در تولید این فیلم بود که مستانه مهاجر در پاسخ به آن گفت: تهیه‌کننده، کارگردان، سه بازیگر اصلی، تدوینگر، طراح گریم، منشی صحنه، دستیار کارگردان و تعداد زیادی از عوامل تولید «اسرافیل» را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. این نشان می‌دهد که زنان ما در حوزه تولید آثار سینمایی که اتفاقا کار بسیار دشواری است، توانمند هستند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، مخاطبان عمومی سینما تنها چند کارگردان شاخص زن را به اسم می‌شناختند اما همه ما خوشحال هستیم که پس از سال‌ها تلاش، اکنون زنان بیشتری در حوزه سینما فعالیت می‌کنند؛ این تصور که سینما کاری مردانه است، شکسته شده و این موضوع تنها با تلاش زیاد تعداد زیادی از زنان مقدور بوده است.

تهیه‌کننده «اسرافیل» سپس خاطرنشان کرد: قبل از نمایش «اسرافیل» در جشنواره فیلم لندن، با افتخار روی سن از اینکه زنان ایرانی کارگردانان و سینماگران توانمندی هستند صحبت کردم.

آیدا پناهنده نیز در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره استقبال از نمایش «اسرافیل» اظهار کرد: حضور پرتعداد دانشجویان دختر در این برنامه نشان می‌دهد که زنان ایرانی مدت‌هاست بطور جدی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور دارند و همین حضور نیز زمینه‌ی کنشگری اجتماعی آنان است.

کارگردان «اسرافیل» در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک فیلمساز زن، از این حضور گرم و پرتعداد دختران در فضاهای دانشگاهی، احساس غرور می‌کنم.

بر اساس این گزارش، این فیلم سینمایی درامی درباره چالش‌ها، نیازهای عاطفی و روابط انسانی است که فیلمنامه آن توسط ارسلان امیری و آیدا پناهنده به نگارش درآمده است.

هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی و على عمرانى، سهیلا رضوى، پوریا رحیمى‌سام و سودابه جعفرزاده دیگر بازیگران اسرافیل هستند.

501

اسرافیل مشهد دانشگاه آیدا پناهنده مستانه مهاجر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر

به گزرش همشهری آنلاین، استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد. «پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

به تصویر کشیدن پوتین با هوش مصنوعی

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد. در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه ها و اقدامات یکی از جنجالی ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

کد خبر 846922 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟