Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با کمک هزینه‌ها و بورس‌های تحصیلی خارج از کشور خبر داده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است که در این کارگاه در خصوص اهمیت گذراندن دوره‌های تحصیلی و تحقیقاتی در خارج از کشور برای دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی، روابط‌بین‌الملل، مطالعات منطقه‌ای، حقوق خصوصی و اسلامی توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هرحال علوم انسانی در کشور ما دچار ضعف است و در آن شکی نیست و از سوی دیگر آشنایی و ارتباط با مراکز علمی جهان، یک ضرورت است اما وقتی معاون پژوهشی مهمترین دانشکده علوم سیاسی و حقوق کشور، دانشجویان را برای گذراندن دوره تحصیلی در خارج از کشور تشویق می‌کند به معنی آن است که این دانشکده و سایر دانشگاه‌های کشور نمی‌توانند دانشجویان را درحدقابل قبول تربیت کنند و این یعنی نزدیک یک قرن فعالیت آموزش عالی در کشور، نتوانسته است نیازهای کشور را برطرف نماید. اگر این تشویق و ترغیب از سوی نهادی به غیر از دانشگاه انجام بگیرد، مسئله کاملا متفاوت است. اما وقتی معاون پژوهشی مهمترین دانشکده حقوق و علوم سیاسی کشور، حتی برای یاد گرفتن حقوق اسلامی، خارج از کشور را معلم خود می‌داند باید فاتحه دانشگاه را خواند. استادی که به زبان بی زبانی می‌گوید من خودم، علم خودم و آموزش خودم را قبول ندارم.

به واقع اگر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه نمی‌تواند به روز‌ترین دانش جهان را به دانشجویان آموزش دهد پس دقیقا در حال حاضر چه فعالیتی در راستای آموزش و پژوهش کشور انجام می‌دهد؟

چرا با وجود دانشجویان ممتاز در مقاطع مختلف و اساتید برجسته در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد، سطح علمی خود را به سطح علمی جهان نمی‌رسانند؟

چرا اساتید مختلفی که فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه‌های معتبر جهان هستند یا بیشتر وقت خود را در محافل غربی می‌گذرانند، کیفیت آموزش و پژوهش خود را به روز نمی‌کنند؟ آیا این یک زنگ خطر نیست که معاونت پژوهش دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به واسطه خلا‌هایی که حس می‌کند نسخه تحصیل در خارج را می‌پیچد اما برای ارتقای خود و دانشکده خود فکری نمی‌کند؟

وضعیت دانشکده حقوق به قدری افول کرده است که حتی حقوق اسلامی را نیز از غرب می‌خواهد

این هفته دو مناسبت مهم دارد یکی 25آذر روز پژوهش و دیگری 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه. چه پژوهش و چه وحدت حوزه و دانشگاه یک نقطه مطلوب دارد و آن تولید علم و حل مسائل جامعه است که متاسفانه وضعیت آن نه تنها مطلوب نیست بلکه متولیان آن دچار خودباختگی علمی هستند از این رو حتی تربیت دانشجوی به درد بخور از نظر خود را نیز به غربی‌ها می سپارند.

نویسنده:

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی