Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: برای ساخت دو پست دامپزشکی در استان موافقت اخذ شده که یکی در یکه صعود و دیگری در شوقان است.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد مهدی احمدی در جمع خبرنگاران، با ذکر اینکه تامین زمین جهت ساخت این دو پست دامپزشکی انجام شده است اظهارکرد: مبلغ اعتبار نیز در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مصوب شد و اکنون در انتظار ابلاغ اعتبار هستیم تا عملیات ساخت را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آزمایشگاه دامپزشکی هم با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در صورت ایجاد نشدن مشکل، تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
احمدی عنوان کرد: ساختمان پست قرنطینه دامپزشکی در چمن بید هم در مرحله سفت کاری داخل ساختمان است و با پیش بینی اعتبار مورد نیاز، به مبلغ 700 میلیون ریال تا پایان سال افتتاح می شود.
وی گفت: از آغاز دولت دوازدهم در این استان حدود 2 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است و حدود هشت میلیون و 300 هزار واکسیناسیون طیور صنعتی و 171 مورد مراقبت فعال از مزارع صنعتی طیور صورت گرفت.
وی تعداد بازدیدهای انجام شده از مزارع آبزیان و زنبورستان ها را به ترتیب 30 و 63 مورد عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت 277 هزار و 610 قطعه مرغ زنده جهت کشتار از استان خارج شده است.
احمدی افزود: از آغاز فعالیت دولت دوازدهم 79 هزار و 803 راس دام، شش میلیون و 681 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی، سه هزار و 640 کندوی زنبور عسل به خارج از استان ارسال شده است.
وی گفت: برای خودروهای حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان سه هزار و 881 مورد مجوز صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تعداد خودروهای کنترل شده حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی وارداتی ورودی به داخل استان را چهار هزار و 311 خودرو ذکرکرد.
وی با اشاره به عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی گفت: 256 هزار و 382 راس دام علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، هاری، سل واکسینه شدند.
احمدی اضافه کرد: 283 هزار و 619 راس دام سبک و سنگین و 728 هزار و 735 متر مربع جایگاه دام در این مدت سم پاشی شدند.
وی در ادامه میزان ضبطی کشتارگاه دام، طیور و مراکز عرضه را 71 هزار و 375 کیلوگرم عنوان کرد و اظهارکرد: از این میزان 38 هزار و 391 کیلوگرم معدوم شده است.
احمدی گفت: از شروع کار دولت دوازدهم 172 هزار و 170 راس دام سبک و سنگین و 2 میلیون و 368 هزار و 960 قطعه طیور در کشتارگاه های استان کشتار شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی میزان تولید گوشت قرمز را 761 هزار و 440 کیلوگرم و گوشت مرغ را چهار میلیون و 936 هزار و 158 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در مجموع 195 مورد غیر بهداشتی کشف و 54 مورد هم به مراجع قضایی ارجاع شد.
استان خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون راس دام سبک و 131 هزار راس دام سنگین دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدار‌های سطح نارنجی خواهند بود.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • رفع هشت نقطه پرحادثه در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی