Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با انتقاد از ضروري قلمداد کردن حذف يارانه‌ها در کشور، گفت: افزايش نرخ بنزين به ليتري 1500 تومان حتي خارج از چارچوب قانون هدفمندي يارانه‌هاست.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، لايحه بودجه 97 در حالي به مجلس ارائه شده که اين لايحه از جهاتي بسيار مهم و متفاوت با بودجه‌هاي سال‌هاي گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين لايحه چند موضوع اساسي از جمله افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، حذف 30 ميليون نفر از يارانه‌بگيران و ارز دو نرخي ديده شده که اين موضوعات موافقان و مخالفان متعددي دارد.
درباره اين لايحه با محمد حسين فرهنگي نماينده مردم تبريز آذرشهر و اسکو و عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت‌وگو کرده‌ايم.
*دولت آمادگي لازم براي شناسايي نيازمندان واقعي را ندارد
فرهنگي گفت: تجربه گذشته شناسايي چند دهک از جامعه و شناسايي ثروتمندان و نيازمندان نشان داد که دولت آمادگي لازم براي شناسايي نيازمندان واقعي و ثروتمندان واقعي را ندارد و در اين مدل از کاهش يارانه‌بگيران، نيازمندها را حذف مي‌کند که در نتيجه اين روش فاقد منطق است.
وي با انتقاد از گلايه ‌هايي مبني بر مشکل‌ساز بودن پرداخت يارانه در کشور، گفت: اخيراً برخي افراد اظهاراتي مبني بر مشکل‌ساز بودن پرداخت يارانه‌ها در کشور بيان مي کنند و حذف يارانه ها را براي کشور ضروري قلمداد مي‌کنند؛ اين در حالي است که يارانه‌ براي جبران بخشي از هزينه‌هاي تحميلي در اثر گراني کالا و خدمات مورد نياز مردم پيش‌بيني شده و يک نوع ماليات معکوس است که که در بسياري از کشورهاي دنيا رواج دارد.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي افزود: جبران سوء مديريت و ضعف‌هاي مديريتي با فشار بر مردم منطقي نيست.
*افزايش نرخ بنزين به ليتري 1500 تومان حتي خارج از چارچوب قانون هدفمندي يارانه‌هاست
فرهنگي گفت: درباره گران کردن حامل‌هاي انرژي نظر مساعدي بين مردم وجود ندارد و افزايش قيمت نيز بايد در چارچوب قانون باشد نه حتي در خارج از چارچوب قانون هدفمندي يارانه‌ها.
وي گفت: در قانون هدفمندي يارانه‌ها افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي تا 90 درصد قيمت فوب خليج فارس درباره بنزين داراي اکتان بالا است نه بنزيني که امروز در کشور استفاده مي‌شود و آلايندگي‌هاي گسترده هوا و محيط زيست را ايجاد مي‌کند.
فرهنگي تصريح کرد: علاوه بر اين با توجه به سياست جديد وزارت نفت در توزيع حامل‌هاي انرژي که اخيراً مورد انتقاد قرار گرفته، بايد با افزايش اين چنيني قيمت حامل‌هاي انرژي مخالفت شود و مجلس نبايد زير بار چنين هزينه اي برود به ويژه اينکه محل هزينه صحيحي نيز براي آن اتخاذ نشده است.
وي گفت: پيشنهاد مي‌کنم موضوع افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در بودجه سال 97 پيش‌بيني نشود و در قالب اختيار محدودي به دولت واگذار شود که در طول سال در اين باره تصميم‌گيري کند.
*اعتبار ايجاد شغل صرف پرداخت بيمه بيکاري شود
فرهنگي گفت: اگرچه دولت 18 هزار ميليارد تومان از محل افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي براي ايجاد اشتغال پيش‌بيني کرده اما در واقع فقط شعار اشتغال داده شده در حاليکه سياست روشني درباره نحوه اجراي اين تصميم پيش‌بيني نشده است و اگر قرار است منابعي براي اين امر اختصاص يابد چنين اقدامي حتماً‌ بايد سنجيده انجام شود.
وي گفت:‌ پيشنهاد مي‌کنم منابعي که براي اين امر ديده شده صرف پرداخت کمک‌هاي بيمه بيکاري شود که در همه دنيا مرسوم است به جاي اينکه تحويل کساني شود که مشخص نيست شغل ايجاد خواهند کرد يا خير. از اين طريق هم از بيکاران متقاضي کار حمايت مي شود و هم آرامش رواني به اين افراد از جامعه منتقل خواهد شد در کنار اين اقدام تلاش براي ايجاد شغل نيز ادامه خواهد داشت و هر زمان شغل ايجاد شد اين بيمه قطع شود.
*موافق ارز دو نرخي نيستم
فرهنگي گفت: به صورت کلي نرخ واحد ارز براي کشور مفيد است، تفاوت نرخ‌ها سبب انواع فساد‌ها مي‌شود و بايد به سمت تک‌نرخي کردن ارز حرکت کنيم.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: البته براي حمايت از توليد به صورت موردي و مقطعي تصميمات اين چنيني مي تواند اتخاذ شود البته بدون اينکه از رانت خواران حمايت شود.
*همان بودجه 96 مبناي بودجه 97 قرار گيرد به علاوه تغييرات مثبت
وي خاطر نشان کرد:‌ بودجه 97 را داراي تحولات مثبت و اتفاقات مهم نمي‌دانم و توصيه مي‌کنم از فشار بر مردم پرهيز جلوگيري شود. پيشنهاد مي‌کنم مبنا را همان بودجه سال 96 قرار دهيم با هر تغييري که اوضاع را بهتر کند نه اينکه بدتر کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز

بهای نیم سکه امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بدون تغییر ماند، در حالی که بهای سایر انواع سکه با افزایش اندک همراه بود.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه بدون تغییر نسبت به چهارشنبه، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۲۱ هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۵۸ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۲۹۹ دلار رسید که نسبت به روز گذشته پنج دلار کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • معمای بنزین در ایران
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول