Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - اسامی 11 فیلم منتخب هیأت‌انتخاب سینمای مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و ابراهیم داروغه‌زاده در پی پایان کار هیأت انتخاب مستند این دوره جشنواره، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یادداشت ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که در پایان کار هیات انتخاب بخش مستند جشنواره ملی فیلم فجر منتشر شد، آمده است: «سینمای مستند، سینمایی ریشه‌دار و آگاهی‌بخش است که توانایی در برگرفتن سطوح مختلف جامعه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، حضور مستندهای شاخص و منتخب را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ارج می‌نهیم.

اکنون در پایان کار هیات انتخاب مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و به عنوان دبیر این رویداد فرهنگی هنری، صمیمانه به همه مستندسازان ایران اسلامی که خالصانه به ثبت خلاقانه احوالات و حقایق تلخ و شیرین این سرزمین می‌پردازند، خسته نباشید می‌گویم.

امیدوارم مستندهای منتخب هیات انتخاب جشنواره سی و ششم فجر که علاوه بر تاکید بر کیفیت، با توجه به گونه‌های موضوعی و متنوع از تولیدات اخیر انتخاب شده‌اند، در برداشتن گام‌های آغازین برای فرهنگ‌سازی در حوزه مستندهای سینمایی موفق عمل کند که صد البته این گام‌ها، می‌بایست به سمت اکران‌ این آثار حرکت کند؛ البته مستند سینمایی بخش کوچکی از سینمای مستند است و سینمای مستند نیز در همه ابعادش، متعلق به سینمای آینده این سرزمین است.»

امسال پس از بازبینی 11 فیلم زیر توسط هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ، حداقل دو فیلم به این بخش اضافه خواهد شد و بر اساس آئین‌نامه جشنواره امسال، دست‌اندرکاران این فیلم‌ها در رشته‌های مختلف مورد قضاوت داوران قرار خواهند گرفت.

اسامی یازده فیلم منتخب هیأت انتخاب مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (متشکل از محمد آفریده، حبیب احمدزاده و فرهاد مهران‌فر) به شرح زیر است:

1- «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی و تهیه‏ کنندگی امیر رفیعی، علی فتح‌ا... زاده

2- «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و تهیه‏ کنندگی مؤسسه فرهنگی عروج

3- «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‏ کنندگی مجید رجبی معمار

4- «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی، کوروش عطایی و تهیه ‏کنندگی آزاده موسوی، کوروش عطایی

5- «در گرداب انقراض» به کارگردانی فتح‌ا... امیری و تهیه ‏کنندگی باقر نظامی، فتح‌ا... امیری

6- «رزم‌آرا، یک دوسیه‌ی مسکوت» به کارگردانی سیداحسان عمادی و تهیه‏ کنندگی حسام اسلامی

7- «زنانی با گوشواره‌‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه ‏کنندگی مرتضی شعبانی

8- «فریاد رو به باد» به کارگردانی عطا مهراد، سیاوش جمالی و تهیه‏ کنندگی عطا مهراد، سیاوش جمالی

9- «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله کرم رضایی‌زاده و تهیه‏کنندگی الله کرم رضایی‌زاده، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

10- «موج نو» به کارگردانی احمد طالبی‌نژاد و تهیه ‏کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، احمد طالبی‌نژاد

11- «وه انتیوک شاپور» به کارگردانی سودابه مجاوری و تهیه‏ کنندگی سودابه مجاوری، مرکز سیمای خوزستان

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 به دبیری «ابراهیم داروغه‌زاده» برگزار خواهد شد.

58243

کلید واژه‌ها : سینمای ایران - جشنواره فیلم فجر - سینمای مستند -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هشتمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

فیلم‌های کوتاه داستانی «ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، «چشماتو ببند» به کارگردانی ابوذر حیدری، «برف سراسری» به کارگردانی پارسا دهقانیان و «دندان درخت» به کارگردانی علی پاک‌نیا، در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، روی پرده خواهند رفت.

سعید هاشم‌زاده نویسنده و منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس این هفته، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان گفت‌وگو می‌کند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد صابری به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«ماشوم» در ژانر درام به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین میرزامحمدی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «بلور دختری افغان است که بعد از حدود هشتاد روز اسارت به دست طالبان موفق به فرار می شود و به روستا و پناه خانواده خود باز می‌گردد. اما دیری نمی گذرد که متوجه می شود مأمن گاه او، قتلگاه او شده است.» متین حیدری‌نیا، حمیدرضا نعمیمی، نسرین مرادی، مهتاب جعفری، نقش‌آفرینان این اثر هستند.

«چشماتو ببند» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی احسان ثقفی یزدی و کارگردانی ابوذر حیدری. این فیلم با نقش‌آفرینی پوریا رحیمی‌سام، فرانک کلانتر و سینا کرمی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. «چشماتو ببند» ماجرای مردی را به تصویر می‌کشد که با به دنیا آمدن فرزندش با بحران بی‌پولی شدیدی روبه‌رو می‌شود و چالش‌هایی بر سر راهش قرار می‌گیرد. سید سجاد قافله‌باشی تهیه‌کننده این اثر است.

«برف سراسری» را پارسا دهقانیان، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی داوود رحمانی، در ژانر درام و در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. این اثر قصه راننده‌ای شب‌کار را روایت می‌کند که به طور ناخواسته درگیر ماجرایی می‌شود.

«دندان درخت» اثری فانتزی است به‌دنویسندگی و کارگردانی علی پاک‌نیا. سونیا سنجری، جاوید قائم مقامی، محمود رفیعی، سهیل باوی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند و مهبد عبقری تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته است. «دندان درخت» داستان صابر و خزر است که پس از چند ساعتی به مقصد رسیده‌اند ولی نمی‌توانند استراحتگاهشان (باغ نقاشی) را پیدا کنند، این مساله باعث عصبانیت خزر می‌شود و با صابر بحث می‌کنند ... این فیلم در سال ۱۴۰۱ تولید شده است.

هشتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز - پخش رویش، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

کد خبر 6095493

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد