Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، دبیر اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گفتگویی در شبکه خبر با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت از ١٨ آذرماه، در مورد ویژگی‌های این آزمون، گفت: ویژگی خاصی که این آزمون امسال خواهد داشته این است که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور مشترک برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال‌های گذشته هر یک از این نهادها و سازمان‌ها به صورت جداگانه این آزمون را برگزار می‌کردند که خوشبختانه امسال این آزمون مشترک خواهد بود و امیدواریم که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گیرد.
خسروی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم رو ١٠ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این آزمون به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و در تمامی شهرهایی که تعداد داوطلبان در آنها بیش از ٢٠ نفر باشد آزمون در همان شهر برگزار می‌شود. همچنین نتیجه این آزمون روز ١١ اسفندماه اعلام و آزمون شفاهی نیز از ١٢ تا ١٧ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات روی هم رفته تا کنون به بیش از چهار هزار موسسه قرآنی مجوز اعطا کرده‌اند که این موسسات تا کنون افراد زیادی را آموزش و تعلیم داده‌اند که نتیجه فعالیت‌های آنان در این آزمون قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.
دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با اشاره به اینکه مراکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه وجود دارند که در این آزمون حضور خواهند داشت، بیان کرد: خوشبختانه این آزمون اختصاص به موسسه و مرکز قرآنی خاصی ندارد و همه افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند در آن حضور داشته باشند. علاقه‌مندان برای ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می توانند به آدرس اینترنتی Quranedu.ir مراجعه کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در زمینه حفظ فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده و از آنجایی که همه مردم توانایی حفظ کامل قرآن کریم را ندارند برخی جز اول، آخر و یا برخی سوره‌هایی از قرآن را حفظ هستند. بر همین اساس امسال رشته‌ای با عنوان حفظ جز سی‌ام، جز پانزدهم، جز دهم و حفظ سوره «واقعه» و «ملک» را جزء رشته‌ها قرار داده‌ایم و داوطلبان می‌توانند در هر یک از این رشته‌های ١٦ گانه ثبت نام کنند.
خسروی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه مفاهیم قرآن کارهای زیادی انجام نشده است، افزود: هدف از حفظ قرآن کریم درک معانی و مفاهیم این کتاب آسمانی است و قرآن نیز از این رو انسان‌ها را به تدبر و تامل در آیات دعوت کرده است. تدبر و اندیشیدن نتیجه نهایی است که باید در اعمال و رفتار ما نمود پیدا کند، بنابراین یکی از رشته‌هایی که بر آن تأکید می‌شود رشته مفاهیم قرآن کریم است که منابع آزمون در این خصوص مشخص شده و در پایگاه اینترنتی که داوطلبان ثبت نام می‌کنند کاملاً مشخص شده است.
وی همچنین به همکاری وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه موسسات قرآنی در راستای برگزاری این آزمون اشاره کرد و در ادامه در مورد اهداف آن گفت: هدف از برگزاری این آزمون گفتمان سازی قرآنی در جامعه و ارزیابی موسسات قرآنی جهت آگاهی از فعالیت آنها در طول سال است. این آزمون حرکتی برای ایجاد انگیزه انس با قرآن که هدف اصلی و اساسی ماست، خواهد بود .
دبیر اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با اشاره به تجلیل از برگزیدگان این آزمون در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن در سال آینده، گفت: سال گذشته حدود ٧٠ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و ٥٠٠ هزار نفر از کارکنان دولت نیز در آزمون دیگری که در حاشیه این آزمون برگزار شد، شرکت کردند. انتظار می‌رود با توجه به همکاری‌ها و تعاملات خوبی که با سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده،‌ در آزمون امسال بییش از ٣٠٠ هزار نفر ثبت نام کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد