Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيروهاي جبهه مقاومت پس از درگيري هاي سنگين و نفس گير با تروريست هاي جبهه النصره موفق شدند ارتفاعات حساس « بشير النجار و الظهر الاسود» را به کنترل خود در بياورند.
به گزارش مشرق، نيروهاي جبهه مقاومت ( ارتش سوريه، رزمندگان فدائيان قدس، نيروهاي دفاع ملي) پس از قطع ارتباط عناصر تروريستي محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق با يکديگر، عمليات را در محور شرقي مزارع مهم « بيت جن» ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيروهاي جبهه مقاومت پس از درگيري هاي سنگين و نفس گير با تروريست هاي جبهه النصره موفق شدند ارتفاعات حساس « بشير النجار و الظهر الاسود» را به کنترل خود در بياورند؛ 20 تن از عناصر تروريستي در جريان اين درگيري ها به هلاکت رسيدند.
اين دو ارتفاع مهم بر شرق مزارع بيت جن و شهرک مغر المير اشراف کامل دارد و از حملات تروريست ها به مناطق شرقي تازه پاکسازي شده در اين محور جلوگيري مي کند؛ با پاکسازي اين ارتفاعات، مجموع رشته کوه ها از حدفاصل شمال شهرک « کفرحور» تا جنوب شهرک « مغرالمير» که 10 کيلومتر امتداد دارد به کنترل نيروهاي جبهه مقاومت درآمد.

از محور شمالي مزارع بيت جن هم خبر مي رسد نيروهاي مقاومت مواضع خود را در ارتفاع مقتول الغربي تثبيت کردند؛ در حال حاضر، فاصله نيروهاي مقاومت از محور شمالي با مزارع تنها يک کيلومتر است. با پاکسازي اين بخش، تمامي مناطق حومه تحت اشغال ترويست ها ( مزارع بيت جن) از لحاظ نظامي ساقط شده محسوب مي شوند.
همزمان با به صدا درآمدن شمارش معکوس براي عناصر تروريستي جبهه النصره در مزارع بيت جن، پيشروي ها در حومه شهرک « مغرالمير » ادامه دارد؛ نيروهاي جبهه مقاومت از محور هاي شمالي، شرقي و جنوبي در استانه ورود به اين شهرک هستند.
به گزارش مشرق، گروه هاي تروريستي در سه سال گذشته استحکامات محکمي را در جنوب غرب استان دمشق ايجاد کرده بودند اما نيروهاي جبهه مقاومت در 63 روز گذشته حدود 60 درصد مناطق تحت اشغال را در اين محور پاکسازي کردند و به کنترل خود در آوردند.

در حال حاضر، عناصر تروريستي در دو بخش مجزا در جنوب غرب استان دمشق به محاصره نيروهاي جبهه مقاومت درآمده اند؛ در محور غربي، تروريست ها در شهرک هاي « بيت ساير، بيت تيما و کفرحور» و در بخش شرقي تروريست ها در شهرک هاي « بيت جن و مغرالمير» و مزارع « بيت جن» محاصره هستند.
جنوب غرب استان دمشق يک شاهراه ارتباطي محسوب مي شود چرا که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهاي لبنان و جولان اشغالي، از جنوب غرب با استان قنيطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون