Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانعلي صادق زاده در گفتگوي تلفني با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما با بيان اينکه مرکز يکسري از سامانه هاي تکليفي و حاکميتي مثل سامانه تدارکات الکترونيکي ، سامانه جامع تجارت و سامانه نماد اعتماد الکترونيکي خارج از مرکز توسعه تجارت الکترونيکي بود افزود : اين موضوع اواخر دولت يازدهم مطرح شد و آقاي نعمت زاده تاکيد کرد که بايد به اين تکليف قانوني عمل و با ايجاد يک مرکز داده ، سامانه هاي حاکميتي را به مرکز منتقل کنيم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت : باتوجه به اينکه رديف بودجه نداشتيم آقاي نعمت زاده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران را مکلف به ايجاد اين مرکز کرد و مرکز داده بازرگاني اکنون با کمک شرکت IT مرکز گسترش فناوري اطلاعات از شرکتهاي متعلق به "ايدرو" درحال ايجاد است .


رئيس مرکز توسعه تجارت الکترونيکي در پاسخ به اين سئوال که ترک تشريفات مناقصه براي اجراي اين طرح انجام نشده است افزود : ترک تشريفات بايد مراحل قانوني خود را طي کند و به اطلاع هيات 3 نفره برسد که شما بخواهيد هزينه کنيد ، وقتي اجراي طرح بصورت BOT است نيازي به ترک تشريفات و ارجاع آن به هيات 3 نفره نيست .


صادق زاده همچنين گفت : ايجاد اين مرکز دستور حاکميتي است و تکليف قانوني براي ايجاد اين مرکز با سرمايه گذاري سازمان توسعه اي زير مجموعه وزارتخانه و براساس سياستهاي اصل 44 قانون اساسي انجام مي شود .


وي در پاسخ به اين سئوال که باوجود مرکز داده اي در وزارت ارتباطات ، آيا به ايجاد اين مرکز که بار مالي دارد نيازي بوده است يا خير افزود : با توجه به اينکه وزارت ارتباطات در 2 ، 3 نقطه کشور مرکز داده ايجاد کرده است با آنها صحبت کرديم ولي ظرفيت اين کار را نداشتند و عمدتا بخش غير فعال را ايجاد کردند ، صورتجلسه اي تهيه شد که مي گويد اگر مي خواهيد از اين مرکز استفاده کنيد بايد بخش راديويي و فعال را خودتان خريداري و در مرکز قرار دهيد .


وي در پايان با بيان اينکه برآورد اوليه هزينه مرکز داده بازرگاني حدود 20 ميليارد تومان است گفت : در اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونيکي که به تصويب هيات وزيران رسيده است ايجاد مرکز داده بازرگاني جزو تکاليف مرکز شد و استارت ايجاد مرکز توسعه تجارت الکترونيکي در سال 89 زده شد ولي از سال 89 تاکنون اين تکليف قانوني به رغم وضع خوب مالي دولت در اواخر دهه 80 اجرا نشد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند