Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارتش زیمبابوه ضمن اعلام پایان مداخله ارتش در امور سیاسی که منجر به برکناری رابرت موگابه، رئیس جمهور سابق زیمباوه شد، از تمامی شهروندان خواست تا همچنان هوشیار باشند و اجازه دهند یک گذار نرم قدرت صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه فیلیپ والریو سیباندا، فرمانده ارتش ملی زیمبابوه گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی در مقابل شما حاضر شدند تا پایان عملیاتی را که منجر به برکناری رابرت موگابه شد، اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر وضعیت عادی به کشورمان بازگشته است. ما می‌خواهیم از تمامی شهروندان زیمباوه به خاطر حمایت، شکیبایی و درکشان در جریان پنج هفته عملیات، تشکر کنیم.

سیباندا همچنین از مردم خواست تا نسبت به فعالیت‌های افراد سرکش و خرابکار هوشیار باشند.

وی با اشاره به گروه "نسل ۴۰" که از گریس موگابه، همسر رابرت موگابه در مبارزات برای جانشینی حمایت کرده‌اند، گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی می‌خواهند به تمامی مردم زیمباوه یادآوری کنند که باید همچنان هوشیار باشند و هر اقدام یا فرد مشکوکی را به نیروهای مجری قانون گزارش دهند.

سیباندا افزود: ارتش تمامی وظایف نظارت و کنترل عادی روزانه را به پلیس جمهوری زیمبابوه محول کرده است. ما از تمامی شهروندان می‌خواهیم تا اجازه دهند یک گذار نرم در کشور صورت گیرد.

با افزایش اختلافات داخلی در حزب حاکم نسبت به جانشینی موگابه، ارتش این کشور در تاریخ ۱۵ نوامبر زمام امور را به دست گرفت. به دنبال مداخله ارتش اعتراضات خیابانی گسترده‌ای نیز علیه موگابه به راه افتاد که در آن خواستار استیضاح وی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز سه شنبه از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

به گزارش المسییره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح یمن دو ناوشکن آمریکایی را در آب‌های دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد در عملیاتی دیگر، با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی (MSC ORION) در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است