Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@03:49:40 GMT

شب يلدا در سیمای استان های كشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۱۰۰۶

شب يلدا در سیمای استان های كشور

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، همزمان با آخرین شب پاییز ، مخاطبان رسانه ملی در سراسر كشور ، علاوه بر تماشای ویژه برنامه های «شب یلدا»در شبكه های سراسری ، از تداركی كه شبكه های استانی برای پُر كردن ساعات طولانی این شب برایشان در نظر گرفته اند بهره مند خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ویژه برنامه هایی كه مراكز استانی تدارك دیده اند، حضور میهمانان فرهنگی استان ها، پرداختن به موسیقی محلی و فولكلوریك ، معرفی آداب و رسوم یلدا در مناطق مختلف، برنامه های سرگرم كننده و شاد و آشنایی با پذیرایی های مرسوم در این شب در مناطق مختلف كشور پهناور ایران دیده شده است.

شبكه های استانی این ویژه برنامه ها را با توجه به آداب و رسوم خاص هر منطقه، تنظم و تهیه كرده اند و مخاطبان می توانند جمع های خانوادگی خود را در طولانی ترین شب سال با تماشای این برنامه ها گرمتر بگذرانند.

مازندرانی ها چله نشینی را در شب یلدا با «چله شو» آغاز و با «شب های ایران» آداب و رسوم شب یلدا در مازندران را معرفی می كنند. در «یلدا شو» نیز از تلاش و جنب و جوش مردمشان در تدارك یلدا می گویند .

مركز سمنان « شب های نقره ای» و «كوچه دلگشا» و « شب چراغ» را برای همراهی با مخاطبانشان در این شب پُر خاطره آماده كرده اند و صدا و سیمای مركز آذربایجان غربی در بلندترین شب سال «ائل سوزی» و «بیر آخشام بیرسلام» را برای نمایش سنت ها و فولكلورهای این استان به مخاطبانش ارائه می كند.

شبكه اترك ویژه برنامه «شب یلدا» و «شب های اترك» را برای مخاطبان پخش می كند و اردبیلی ها شب یلدا را پای «چله گئجه سی» در سیمای مركز اردبیل با موسیقی زنده و آیتم های شاد می گذرانند.

دیگر مراكز صدا و سیما نیز هر یك با درنظر گرفتن فرهنگ خاص مناطق مختلف كشور ، تنوع فرهنگی و علاقه های مردم آن مناطق ، ویژه برنامه هایی رادیویی و تلویزیونی برای همراهی با مخاطبان آماده كرده اند .

انتهای پیام/ع

تدارک سیمای استان ها برای شب یلدا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»