Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: بیش از ۳۰ درصد زباله‌های تهران ظرفیت تبدیل به انرژی الکتریکی دارد.

به گزارش مهر، محمدحسین بازگیر گفت: روزانه ۸ هزار تن در تهران زباله خانگی تولید و تنها ۴۰۰ تن انرژی از آن احصاء می‌شود، در حالی که بیش از ۳۰ درصد از زباله‌های شهری قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارند و به زودی برنامه مدیریت پسماند رقم دقیق این حوزه را مشخص خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که زباله‌های ریجکت ظرفیت تبدیل شدن به انرژی از دو روش هاضم و زباله‌سوز را دارند، اظهار کرد: سیستم هاضم گود آبعلی با ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن به روش هضم شیمیایی از زباله‌ها بیوگاز تولید کرده و توان تولید ۲ مگاوات برق از را دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تکمیل مراحل مدیریت پسماند را استحصال انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه شهرداری تهران نیز با ظرفیت ۲۰۰ تن ۲ مگاوات برق تولید می‌کند.

بازگیر با تاکید بر این که پسماند بخشی از سرمایه‌های شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژی و هزینه صرف شده برای تولید کالاهای مصرفی تکلیف است و باید مورد توجه قرار بگیرد. از این رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداری در حال تدوین بوده و این نهاد تعهد دارد تا ظرف یک سال آینده آن را نهایی کند تا بر اساس آن وضعیت موجود آنالیز و سهم تفکیک، بازیافت، کمپوست و غیره از زباله‌های تولیدی، مشخص شود.

در همین زمینه: تویوتا از کود گاوی انرژی پاک تولید می‌کند تابش ۸ دقیقه نور خورشید می‌تواند انرژی یک سال کشور را تامین می‌کند تولید گاز خانگی از باقی‌مانده غذا رشد بهتر گیاهان گلخانه‌ای با صفحات خورشیدی رقابت در تسخیر انرژی‌های پاک تامین برق جهان با مرزعه بادی به وسعت هندوستان مناطق آفتاب‌خیز ایران، جولانگاه تولید برق

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر گفت: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

خانم شجاعی افزود: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس