Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این احضار با محکوم کردن اظهارات تحریک آمیز، غیر مسئولانه و بی پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دولت امریکا در این زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار با اشاره به دخالت مستقیم دولت آمریکا در قتل و کشتار مردم بی گناه یمن، فروش میلیاردها دلار تسلیحات مرگبار به عربستان سعودی را که بمب های خوشه ای نمونه ای از آن است، عامل اصلی بحران انسانی در یمن بیان شد و اضافه شد دولت آمریکا ناقض قطعنامه های شورای امنیت در مورد یمن است و در این زمینه بجای پاسخگویی به جامعه بین المللی، با اتهام زدن به دیگران و حمایت از کشورهای متجاوز منطقه، قصد فریبکاری دارد درحالی که اینگونه شگردهای آمریکا برای مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است.

قاسمی در خصوص محتوای یادداشت اعتراضی ایران هم اظهار داشت: در یادداشت وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد اتهامات دولت آمریکا در خصوص ارسال موشک به یمن، خاطرنشان شده است که این اقدام مصداق بارز تشویق به خشونت و جنگ در منطقه بوده و دولت آمریکا نسبت به عواقب و پیامدهای جدی احتمالی آن مسئول و پاسخگو خواهد بود.

سفیر سوئیس نیز در این دیدار اظهار داشت که بعنوان حافظ منافع امریکا موضوع را بلافاصله به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست