Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه استراتژي امنيت ملي آمريکا را مردود و محکوم دانست و گفت: سراسر متن استراتژي امنيت ملي آمريکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده، مملو از تلاش بي حاصل تهيه کنندگان آن براي القاء و ايجاد تهديدي ساختگي از ايران است.

به گزارش سه شنبه ايرنا از اداره کل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمي» در واکنش به انتشار استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا با بيان اين مطلب، افزود: «آنچه در اين متن نامتعارف و تهي از هرگونه خردورزي و واقع نگري تصوير شده است چيزي جز تکرار و واگويه کردن ادعاها، اتهامات و توهمات بي پايه و اساس معدود کشورهاي متوهم منطقه اي و در آمريکا نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: مفاد بي منطق اين راهبرد ناموزون و يکسويه به خوبي نشان مي دهد که دولت اين کشور در تدوين اين استراتژي در پي فرافکني چالش ها، ناکامي ها و معضلات خودساخته اي است که در بعد داخلي و بين المللي همواره با آن روبه رو بوده و در يک سال گذشته، بيش از پيش واقعيت هاي خود را نمايان ساخته است.
قاسمي افزود: آنچه که آمريکا به عنوان تهديدات تخيلي و ادعايي اين کشور با آن روبرو است بيش از هر چيز ناشي از سياست ها، رفتارها و عملکرد پر اشتباه دولتمردان و سياستمداران اين کشور طي دهه هاي گذشته در قبال ساير ملت هاي جهان، بخصوص خطاهاي پر شمار آنان در منطقه حساس و استراتژيک غرب آسيا و خليج فارس است.
وي گفت: به نظر مي رسد دولتمردان آمريکا هنوز اراده اي براي بازبيني در سياست ها و رفتارهاي خود، به ويژه بازنگري در نگاه خود به جهان و ساير ملت ها ندارند و به همين دليل است که سياست ها و رويکردهاي مستقلانه برخي از کشورها مانند ايران را بر نمي تابند و آنرا خلاف منافع و امنيت ملي خود مي بينند و تلاش مي کنند با اصرار و پافشاري بيهوده بر رويکردهاي منسوخ و تکراري، جهان را همچنان در معضلاتي که بيش از هر چيز ناشي از سياست هاي دولت هاي مختلف آمريکاست، در تنگنا نگاه دارند.
قاسمي تصريح کرد: آنچه مي توان در ارتباط با استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا بيان داشت اين است که راهبرد نابخردانه آمريکا بي شک جهان را به سوي ناامني هر چه بيشتر و گسترش بي ثباتي و تروريسم سوق خواهد داد.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاکيد کرد:بي توجهي جامعه بين المللي به ماجراجويي هاي رئيس جمهوري آمريکا باعث شده است تا وي سياست ها و نگاه خود به آينده را بر مبناي تهديدات ساختگي و غيرواقعي استوار کند که قطعا دستاوردي جز ناکامي براي اين کشور در عرصه بين المللي و مناطق مورد توجه و تمرکز اين کشور نخواهد داشت.
به گزارش ايرنا، کاخ سفيد روز دوشنبه راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا را منتشر کرد؛ اين سند مدعي است که سه گروه آمريکا را به چالش مي کشند: قدرت هاي تجديدنظرطلب روسيه و چين، کشورهاي ايران و کره شمالي، و سازمان هاي تهديدکننده فراملي به ويژه گروهاي تروريستي جهادي.
به دنبال انتقادهاي شديد دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا از چين و روسيه در تشريح راهبردهاي امنيتي ايالات متحده، پکن نيز با محکوم کردن اين راهبردها، هشدار داد تشديد مناقشات براي هر دو کشور زيانبار خواهد بود.
سيام**3070**1449** تنظيم کننده: داود نخ کوب نياسر**انتشار دهنده: امير کاردان راد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟