Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم ـ ایرنا ـ معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: امروز باید با استفاده از شبکه های ماهواره ای، یافته ها و دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه را برای همه مردم جهان تبیین کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر طبسی سه شنبه شب در همایش «حوزه و دانشگاه؛ بررسی دیدگاههای امام خمینی(ره)» در قم اظهار کرد: امروز فعالیت های پژوهشی بسیار مناسبی در حوزه های علمیه به انجام رسیده، اما باید آنها را با زبان های زنده دنیا برای همگان تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که استفاده از رایانه و اینترنت بسیار خوب و مناسب است، اما نباید بیش از حد به آن اعتماد کنیم، اظهار داشت: ممکن است اشتباه سهوی در یک منبع رخ داده باشد که ما از آن ناآگاه باشیم و ناخواسته به تکرار آن اشتباه دامن بزنیم، به ویژه برای نقل از آیات قرآن کریم باید به خود قرآن مراجعه کنیم.
معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به افزایش سرقت های علمی در کارهای پژوهشی، به شدت از آن انتقاد کرد و گفت: امانتداری در نقل از دیگر کتاب های پژوهشی، یکی از مهمترین مسائلی است که باید در نگارش تحقیق ها در عرصه های گوناگون به آن تعهد داشته باشیم، ضمن این که متاسفانه غرب زدگی و نقل از پژوهش های خارجی در کتاب های تحقیقاتی کشورمان زیاد شده است.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این همایش با بیان این که تمدن اسلامی از قرن هفدهم و هنگامی که غربی ها به علوم جدید راه یافتند، دچار خودباختگی شد، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) معتقد بودند که ما نباید دچار این حقارت فرهنگی شویم و امروز در حوزه و دانشگاه باید تکلیف خود را برای رسیدن به این معنا بدانیم.
محمود حکمت نیا افزود: امروز غرب به دنبال ساخت شرق بر اساس خواست و اراده خویش است و می خواهد احساس حقارت را به ما القاء کند، اما ما هم می توانیم غرب را بازطراحی کرده و بسازیم، بنابراین مساله امروز ما توانمندی برای شناخت، تغییر و ساخت است.
وی با بیان این که برای حل مسائل آینده باید تلاش مضاعف و خلاقیت داشته باشیم، تصریح کرد: تمدن اسلامی در حوزه شناخت بسیار کامل است، اما باید بدانیم چگونه در حوزه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی منشاء تغییر و ساخت باشیم و این مساله بسیار مهمی است.
همایش «حوزه و دانشگاه؛ بررسی دیدگاههای امام خمینی(ره)» با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح توسط گروهک تروریستی فرقان، از سوی حضرت امام خمینی(ره) با عنوان روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نام گذاری شده و در تقویم کشورمان به ثبت رسیده است.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه