Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:03:53 GMT

آمار رسمی دولت؛ ۶ میلیون تحصیل‎کرده بیکار داریم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۳۹۰۲

آمار رسمی دولت؛ ۶ میلیون تحصیل‎کرده بیکار داریم

رئیس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد،دولت می گوید حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس با اشاره به شکل گیری دغدغه های مردم نسبت به این لایحه افزود: این دغدغه های نمایندگان نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره حامل های انرژی گفت: امسال در بودجه سال 96 با ترکیب منابع در بحث هدفمندی یارانه ها که 42 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است عملا با توجه به درآمدی که در جدول گذاشته شده بود که می شود از محل بودجه شرکت ها برای هدفمندی اتخاذ کرد به نوعی تلویحا مجوز افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله نفت، بنزین و گازوئیل به دولت داده شده بود اما دولت به این موضوع عمل نکرد و به روش های دیگری منابع را تامین کرد.
تاجگردون با بیان اینکه در محاسبه که در تبصره 18 لایحه بودجه دولت گذاشته شده است دولت می خواهد منابعی را برای ایجاد اشتغال در نظر بگیرد، افزود: دولت حدود 60 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه پیشنهاد داده است.
وی ادامه داد: دولت می گوید حدود سه میلیون و 200 هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود 5 تا 6 میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می خواهد­ 17 هزار و 400 میلیارد تومان را از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی بدست بیاورد، افزود: مبنای محاسبه دولت برای این عدد قیمت 1500 تومان برای بنزین و 400 تومان برای گازوئیل است.
وی ادامه داد: همچنین دولت 15 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در بانک ها سپرده گذاری می کند و بانک ها هم معادل جمع این دو عدد یعنی 32 هزار میلیارد تومان منابع بیاورند که جمع آن ها می شود 64 هزار میلیارد تومان که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته می شود.
تاجگردون گفت: البته هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و همه این ها منوط به تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شد که قیمت حامل های انرژی پس از دوره 5 ساله به قیمت 90 درصد فوب خلیج فارس برسد و در هر مرحله از هدفمندی 30 درصد آن به تولید داده شود اما از سال 1389 تاکنون چیزی از این منابع به تولید اختصاص داده نشده است.
تاجگردون با اشاره به اینکه سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار در جمعیت فعال کشور داریم و در جمعیت غیرفعال هم سه میلیون و 950 هزار نفر بیکار است افزود: 25 میلیون و 790 هزار نفر جمعیت فعال داریم که از این مقدار 22 میلیون و 588 هزار نفر شاغل و سه میلیون و 203 هزار نفر بیکار هستند.
وی ادامه داد: در جمعیت غیرفعال، با تحصیلات عالی 5 میلیون و 452 هزار نفر بیکار داریم، یعنی حدود 8 میلیون نفر تحصیل کرده بیکار داریم که از ظرفیت اقتصادی آنها استفاده نمی کنیم.
تاجگردون با بیان اینکه حدود 7 دهک از نظر درآمد، مشابه هستند،گفت: در بودجه سال 1396 درآمد اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دادیم.
وی با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را در بودجه سال 1396 برای این منظور اختصاص دادیم، افزود: دولت عدد 4 هزار میلیارد تومان را در بودجه سال 97 به 7 هزار میلیارد تومان افزایش داد که برای تأمین این منابع باید یارانه دهک های بالای درآمدی حذف شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیشنهاد داد که بودجه سال 97 مجلس نسبت به سال 96 پنج درصد افزایش یابد و با این حال به دولت این را اعلام نکردیم و دولت هم بودجه مجلس را افزایش نداد و بودجه عمرانی مجلس را هم 50 درصد کاهش داد و بودجه جاری را هم افزایش نداد.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,80,82/CT12 موضوعات مرتبط لایحه بودجه 97 بحران بیکاری و اشتغال غلامرضا تاجگرودن

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس