Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاييه در نمايشگاه بين‌المللي کتاب 1397 علاوه بر آثار در دست چاپ از صد و پنجاه عنوان جديد و کاملاً کاربردي را رونمايي خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، روزهاي پاياني فصل برگ‌ريزان که سال‌ها است با نام پژوهش قرين شده است، فرصت مناسبي را براي دغدغه مندان علم و توسعه در ايران فراهم کرده تا با بررسي چالش‌هاي موجود بر سر راه تحقيق و پژوهش در کشور گامي در مسير ارتقاي آن بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين ميان دستگاه قضا نيز با راه اندازي مرکز مطبوعات و انتشارات در اين زمينه قدم‌هاي بزرگي را برداشته و با تاليف و نشر کتب حقوقي به يکي از منابع حقوقي کشور تبديل شده است.
مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاييه به استناد مجوز رسمي شماره 5884 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سال 1380 در راستاي تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله کشور و سياست‌هاي کلي دستگاه قضايي مبني بر ارتقاي دانش حقوقي جامعه و ترويج فرهنگ قانونمداري (بند 16 و 10) ابلاغيه مورخه 28 /7/ 81 شروع به فعاليت و 62 عنوان کتاب به تيراژ 000/ 140 نسخه چاپ کرد.
با تغيير مدير مسئول در سال 1390 و عنايت به تجربه حضور منابع مکتوب معاونت آموزش و تحقيقات سابق دستگاه همزمان با شکل‌گيري پژوهشگاه قوه قضاييه و مطابق تصويب آئين‌نامه انتشاراتي شماره 5000-1340 مورخ 15 /9/ 93 اين مرکز به عنوان زير مجموعه پژوهشگاه بر اساس تأکيد معاون منابع انساني به صورت حرفه‌اي و با رويکردي نو مطابق ماده 1 آيين‌نامه وارد عرصه نشر کشور شد.
ماده 1 آيين‌نامه آيين نامه بر بررسي و ارزيابي و انتشار منابع مکتوب اعم از تأليف و ترجمه و به منظور تسهيل و ارتقاء کيفي منابع آموزشي و پژوهشي قضات، اساتيد و دانش‌پژوهان حقوق و علوم قضايي، فراهم آوردن زمينه‌هاي توليد، نشر و توزيع کتاب‌ها و نشريات (کاغذي، اکترونيکي و غير آن) پژوهشگاه و ساير نهاد‌ها و واحد‌هاي وابسته به قوه قضاييه و عرضه آنها و همچنين توجه به منابع مکتوب به عنوان کالا‌هاي فرهنگي به منظور ارتقاء فرهنگ حقوقي جامعه تاکيد دارد.
براين اساس با اقدام به چاپ، تجديد چاپ و توزيع بيش از 310 عنوان کتاب، مجله، گزارش‌هاي پژوهشي و علمي، نشست نقد رأي، مجموعه آراي قضايي از پژوهشگاه قوه قضاييه، مرکز آموزش، ديوان عدالت اداري، معاونت راهبردي، معاونت پيشگيري از جرم، ستاد حقوق بشر، اداره کل حقوقي و مولفين محترم درون دستگاه به تيراژ 000/ 550 نسخه طي مدت کمتر از دو سال در برنامه کوتاه مدت خود کرده است.
بازخورد مثبت آثار چاپ شده و تجديد چاپ بسياري از عناوين و استقبال مخاطبين از حضور مرکز در حوزه نشر و بر اساس چشم‌انداز برنامه سال 1394، همچنين نبود مرکز متمرکز به منظور ارائه کليه آثار مکتوب دستگاه قضايي، مطابق شأن و منزلت آن موجب شد که با حمايت معاون منابع انساني قوه قضاييه نخستين نمايشگاه و فروشگاه کتاب مرکز جنب ساختمان شماره 3 قوه قضاييه عملاً برنامه ميان مدت مرکز کليد خورده و در گام اول با ارائه و عرضه 124 عنوان کتاب و مجله چاپ شده موجود روند تکاملي خود را آغاز کرده است.
در برنامه ميان مدت 160 عنوان کتاب، از جمله پيشينه رويه قضايي در ايران 23 جلد، مجموعه 5 جلدي تنقيح شده قوانين کيفري، مجموعه 5 جلدي تنقيح شده قوانين حقوقي، مجموعه 17 جلدي قوانين کاربردي، مجموعه 15 جلدي آراي قضايي به چاپ رسيد که در نمايشگاه بين‌المللي کتاب و با حضور مستقل مرکز شور و اشتياق و استقبال بي‌نظير مخاطبين را به‌همراه داشت.
تجديد چاپ بسياري از عناوين چاپ شده طي مدت کمتر از شش ماه، نشانگر آن است که علاوه بر فقر منابع حقوقي اعتماد مخاطبين به مجموعه‌ي مدون مرکز بدليل مرجع بودن است.
از آثار مهم مرکز مجموعه آراي قضايي است که همزمان با ايجاد پژوهشگاه از سال 1390 آغاز شده و در حال حاضر جزء کتاب‌هاي پر فروش نشر حقوقي محسوب مي‌شود.
توزيع اين اثر با هدف يکسان سازي و وحدت رويه انجام پذيرفته و اين مرکز نويد آن را خواهد داد تا در آتيه‌اي نزديک از حالت خام آراء تبديل به منبعي کاملاً راهنما و مرجع جهت صدور دستور قضايي شود.
در اين مجموعه‌ها بيش از 200 هزار رأي مورد خوانش و انتخاب مي‌شود و در پايان به شيوه مکتوب در اختيار مخاطبين قرار مي‌گيرد.هدف مرکز آن بوده است تا با شناخت نياز‌هاي مخاطبين علاوه بر رفع نياز، پاسخگويي مورد اعتماد بر قول و قرار مشتري مداري باشد.
به همين لحاظ با چاپ مجموعه پيشينه رويه قضايي در ايران، مجموعه تنقيح شده قوانين و مقررات حقوقي، مجموعه قوانين و مقررات کاربردي، عناوين مجرمانه، مجموعه نشست‌هاي قضايي در مسائل حقوق مدني و...؛ مجموعه تنقيح شده قوانين و مقررات کيفري را همزمان با هفته پژوهش بحضور علاقمندان رونمايي خواهد کرد.
همزمان با حضور در نمايشگاه‌هاي استاني بزودي 5 شعبه فروش آثار را در مراکز استاني ايجاد نماييم تا قضات، وکلا، حقوقدانان و دانشگاهيان در سراسر کشور با سرعت به توليدات آتي دست يابند.
مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاييه در نمايشگاه بين‌المللي کتاب 1397 علاوه بر آثار در دست چاپ از صد و پنجاه عنوان جديد و کاملاً کاربردي را رونمايي خواهد کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال سادات شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، در خصوص نشست فوق العاده کمیته امنیتی برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعضای کمیته امنیتی و متولیان برگزاری نمایشگاه برگزار شد، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی لازم پیرامون برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز و تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم بین مجموعه فرهنگی مصلا، کمیته اجرایی نمایشگاه و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ صبح تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود، افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم امنیتی در خصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودروها گفت: مقرر شد که طرح ترافیکی پیرامون محل برگزاری نمایشگاه توسط مجموعه «فاتب» به مرحله اجرا گذاشته شود.

کد خبر 6087109

دیگر خبرها

  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود