Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- کارشناس برنامه کنترل اچ ای وی (ایدز) مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با وجود دانش کافی در مورد بیماری ایدز، باورهای غلط همچنان ازموانع بزرگ کنترل اپیدمی، تشخیص، مراقبت و درمان این بیماران به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا بیغش روز چهارشنبه در دوره آموزشی کارشناسان بهداشت و ایمنی صنایع مختلف شهرستان بوشهر افزود: وجود باورهای غلط و داشتن نگرش‌های منفی، باعث وحشت افراد جامعه از بیماری ایدز می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارکنان شاغل در بخش صنعت و خانواده‌های آنان بخش عظیمی از جمعیت زیرپوشش صنایع را در برمی‌ گیرند، برهمین اساس آموزش، اطلاع ‌رسانی و معرفی امکانات قابل‌ دسترس در زمینه تشخیص، درمان و مراقبت افراد مبتلا به ایدز برای این گروه ضروری است.
بیغش، یکی از عوامل بی ‌اطلاعی افراد جامعه از بیماری ایدز را بی علامت بودن این ویروس معرفی کرد و تاکید کرد: داشتن نگرش‌های منفی باعث ترس و وحشت افراد جامعه از این بیماری شده و همین موضوع مانع از اقدام آنان برای دریافت خدمات تشخیصی، درمانی، مراقبتی و حمایتی می ‌شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر تست تشخیص سریع اچ آی وی در مرکز مشاوره بیماری ‌های رفتاری بوشهر، همه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت شهرستان بوشهر در دسترس عموم است و افراد می‌ توانند با مراجعه به این مراکز، به‌صورت محرمانه پس از آزمایش و مشاوره رایگان بیماری اچ آی وی، نتیجه آزمایش خود را دریافت کنند.
بیغش گفت: این دوره آموزشی با همکاری واحدهای مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهربا رویکرد جدید آموزش ایدز با حضور کارشناسان بهداشت و ایمنی شاغل در شرکت‌های مستقر جزیره صدرا، پلیمر، اداره بندر، گمرک، نیروگاه اتمی و شهرک صنعتی بوشهر در بوشهر برگزار شد.
براساس آخرین آمار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا روز نخست آذرماه امسال تعداد 512 نفر مبتلا به اچ آی وی در این استان شناسایی شده اند که 86.5درصد این شمار مرد هستند و از مجموع مبتلایان اکنون 161 نفر وارد فاز پیشرفته بیماری شده اند و 161 نفر نیز فوت کرده اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد