Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد یک نماینده اصلاح‌طلب مبنی بر این‌که چرا مجلس به‌جای رسیدگی به ۲۲ برچالش کشور، به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس مشغول است، گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس، یک قانون دائمی و ویژه است که باید اصلاح شوداحمد بیگدلی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اختصاص داشت، در تذکری درباره عدم توجه به اولویت‌های کشور اعلام کرد: باید براساس اولویت‌ها مسائل در مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ بنابراین سوال بنده این است که آیا بررسی برنامه اولویت مجلس است؟!

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رییس مجلس که در انتقاد از پرداختن محمود صادقی و برخی رسانه‌ها به موضوع عدم شفافیت بودجه مجلس و همچنین احتمال افزایش نامتعارف حقوق نمایندگان گفته بود مجلس باید به‌جای پرداختن به این حواشی به‌دنبال پیدا کردن راه‌حل برای ۲۲ ابرچالش کشور باشد، گفت: خود رییس مجلس حدود ۲۲ چالش اصلی کشور را بیان کرده است؛ بنابراین باید این موضوعات در اولویت اصلی نمایندگان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از صحن علنی رای گرفته شود تا بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس واگذار شود.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اولویت کار کشور نیست؛ چرا که در برخی از روستاها مردم با مشکل تامین آب شرب روبه‌رو هستند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی را نمی‌توان به کمیسیون واگذار کرد؛ چرا که به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد و قانون دائمی و ویژه‌ای است که باید اصلاح شود اما باید توجه داشت بررسی این موضوع براساس رای نمایندگان بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسیدگی به اولویت‌های کشور نیز در دستورکار مجلس است؛ ضمن اینکه هیات رییسه مجلس باید مطابق آیین‌نامه مجلس، دستورکار صحن علنی را تعیین کند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: بنابراین رسیدگی به بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی می‌تواند کار مجلس را سرعت دهد البته رسیدگی به موضوعاتی مانند مسائل تامین اجتماعی و امور بانکی نیز در حال انجام است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

بر اساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد