Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@02:44:16 GMT

اعلام زمان کاهش نرخ سود وام‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۶۹۲۰

اعلام زمان کاهش نرخ سود وام‌های بانکی

ساعت24-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

 محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر بنا باشد نرخ سود سپرده‌ها کاهش یابد اما نرخ سود تسهیلات یا همان نرخ تامین مالی برای فعالان اقتصادی و عموم مردم کم نشود، کاهش نرخ سود سپرده بی نتیجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک بازه زمانی لازم بود تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و در حال حاضر این دوره سپری شده و زمان کاهش نرخ تامین مالی رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طی هفته آینده آخرین گزارش در این باره را از بانک مرکزی می‌گیریم و با توجه به مصوبات مرتبط با این بخش و با لحاظ کردن نظرات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی از ابتدای ماه آینده به این موضوع ورود خواهد کرد.

پورابراهیمی گفت: جمع بندی ما این است که تا قبل از پایان دی ماه گزارش جمع‌بندی نرخ سود بانکی را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه بودجه نیز گفت: در قانون برنامه ششم میزان استقراض دولت ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی است و بر این اساس سهم دولت نباید از این تجاوز کند.

پورابراهیمی افزود: گزارشی در خصوص بدهی دولت باید ارائه شود که ما نسبت آن را محاسبه کنیم و اگر در لایحه بودجه استقراض جدیدی انجام دهد از آن ممانعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سهم صندوق توسعه ملی در لایحه دیده شده اما در لایحه راه گریزی تعریف شده که اگر میزان فروش نفت به هر دلیلی از حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمتر شود مجلس به دولت اجازه دهد که از صندوق توسعه ملی برداشت کند که از نظر ما این بودجه دوسقفی خواهد شد و باید مورد بررسی قرار گیرد اما رعایت سقف ۳۲ درصد سهم توسعه ملی بر اساس برنامه کاملاً رعایت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در موضوع هدفمندی از دولت خواستیم که گزارش مربوط به دریافت‌ها و پرداخت‌ها را ارائه کنند، تصریح کرد: در کل از بی انضباطی که بودجه در سال‌های گذشته داشت کاسته شده اما، اطلاعاتی که باید در لایحه مدنظر قرار می‌گرفت کامل نیست.

پور ابراهیمی گفت: بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی، موضوع عوارض خروج از کشور و حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه پیشنهادات دولت است و مجلس این مسائل را پیگیری خواهد کرد و تا زمانی که در مجلس تصویب نشده قابلیت اتکا نخواهد داشت.

میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده

ایسنا/همدان فرماندار رزن از افتتاح و بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان این شهرستان در سال آینده خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات عمرانی و ساختمانی این کارخانه به اتمام رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی خط دوم این کارخانه در حال ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی تا سال آینده استارت کوره خط دوم کارخانه خواهد خورد، تصریح کرد: ۹۸ درصد قطعات و ماشین‌آلات این کارخانه ساخت کشور است و با راه‌اندازی خط دوم این کارخانه ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص بکارگیری خواهند شد.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بوده و هستیم و تلاشمان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به منظور توسعه شهرستان است و انتظار است در جذب و بکارگیری کارگران و پرسنل از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

وی مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تسهیلات اعطایی خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی تعریف شد اما متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی کرده‌اند که هماهنگی نماینده منتخب پیگیر پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان هستیم ضمن اینکه جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید بانکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق