Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی با اشاره به اینکه مرحوم میریان از طرف آیت الله طاهری اصفهانی به امام خمینی معرفی شد، گفت: ایشان، در آن شرایط خطرناک که هر لحظه ممکن بود اتفاقی رخ دهد، تمام تلاش خودشان را کردند که از امام حفاظت کنند و بعد هم به عنوان یک خادم امین تا آخرین لحظه در کنار امام بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن طاهری اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد مرحوم سید رحیم میریان اظهار کرد: مرحوم میریان در محله ما و پامنبری پدر من بودند و بنابراین،  ما از دوران کودکی با ایشان آشنا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی با بیان اینکه آن مرحوم  از افراد بسیار خوشنام و شرکت کننده هی همیشگی مراسم مذهبی بود، گفت: بعد از اینکه ایشان وارد سپاه شد، یکبار مرحوم حاج احمد آقا اطلاع دادند که اطراف امام خیلی وضعیت خطرناک است و احتمال نفوذ و ترور هست و شما بهترین و مطمئن ترین فردی که می شناسید را معرفی کنید تا در جماران مستقر باشند. پدرم پنج نفر را فرستادند که این پنج نفر و افراد دیگری هم که از نقاط مختلف ایران آمده بودند به حلقه های اول و دوم حفاظت امام آمدند؛ یادم هست آقای میریان در آن زمان در حال گذراندن دوران آموزش عقیدتی بودند که به جماران اعزام شدند. تنها کسی از آن گروه که از حدود 39 سال پیش تا کنون در کنار امام و بیت امام و مورد وثوق و امین امام و بیت ایشان ماند، آقای میریان بود.

وی تأکید کرد: ایشان به امانتداری، پاکدستی، رازداری، تدین و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) معروف بود. من انگار برادر خودم را از دست داده ام و از فقدان ایشان متأثرم. ایشان، در آن شرایط خطرناک که هر لحظه ممکن بود اتفاقی رخ دهد، تمام تلاش خودشان را کردند که از امام حفاظت کنند و بعد هم به عنوان یک خادم امین تا آخرین لحظه در کنار امام بودند.

طاهری اصفهانی بیان کرد: هر موقع پدر من به اینجا می آمدند که خدمت امام برسند پاتوق و محل اسکان اصلی شان منزل آقای میریان بود و در اینجا هم شخصیت های بسیار زیادی از رجال سیاسی، مذهبی و افراد مختلف می آمدند و ایشان در دورانی که خانه کوچکی داشتند میزبان پدر من بودند و هرچه من از ایشان به یاد می آورم مهمان نوازی و همراهی بود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ایشان شخصا پیام های خصوصی که احتمالا نمی شد با تلفن یا افراد دیگر نقل کرد را از طرف امام و مرحوم حاج احمد آقا شخصا به اصفهان برای پدر من می بردند؛  آن خبرها هم خبرهای خطیری بود که برای سرنوشت کشور، مسائل جنگ و مسائل دیگر خیلی کارساز بود. به هر حال در همه ابعاد فردی مورد اعتماد امام بود و در جاهایی که نیاز بود مسائل فوری حل و فصل شود واسط بین امام و آیت الله طاهری اصفهانی بود.

فرزند آیت الله طاهری اصفهانی در پایان گفت: امیدوارم ما در موقعی که این افراد زنده هستند قدردان آنها باشیم؛ بعد از فقدان آنها طبعا همه حافظه ما بالا می آید و به یاد گذشته مطالبی را می گوییم اما در دوران حیاتشان بعضا مورد بی مهری قرار می گیرند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، علی ولی نیا، مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده این شهید داد و اظهارکرد: شهید مجید شخصی شتردار، متولد ۱۳۴۲ که در هجده بهمن سال ۱۳۶۰ در عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به شهادت رسید و مفقودالاثر شده بود، پس از ۴۲ سال چشم انتظاری پیکرش کشف و شناسایی شد.

وی افزود: پیکر این شهید دوران دفاع مقدس، سال گذشته در تنگه چزابه تفحص شده بود که از طریق DNA، شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد.

ولی نیا گفت: پیکر این شهید روز گذشته از تهران به مشهد منتقل شد و مراسم وداع با پیکر شهید مجید شخصی، جمعه شب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام، در مراسم اجتماع صادقیون، پیکر مطهر این شهید از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم تشییع و بعد از آن در بهشت رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902031

دیگر خبرها

  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی در یک ویدئو
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت