Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت دو ماه از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا، مردم این منطقه برای انتخاب رئیس جدید به پای صندوق های رای می روند.

خبرگزاری مهر: در حالی که بیش از دو ماه از برگزاری همه پرسی جنجالی در منطقه خودختار کاتالونیا اسپانیا می گذرد، مردم این منطقه روز پنج شنبه بار دیگر برای انتخاب رئیس جدید، در انتخابات شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند «کارلس پیگدمون» رئیس پیشین کاتالونیا به خاطر اقدام «خلاف قانون اساسی» از سوی دولت اسپانیا برکنار شده و اداره امور این منطقه تا تعیین رئیس جدید به عهده مادرید گذاشته شده اما طرفداران استقلال، همچنان به دنبال اجرای خواسته خود هستند.

رسانه ها از «اوریول خونکوراس» قائم مقام پیشین رئیس کاتالونیا و رقیب سیاسی وی به عنوان یکی از نامزدهای مطرح برای ریاست جدید این منطقه نام می برند.

انتظار می رود بر خلاف انتخابات پیشین کاتالونیا که به آشوب و خشونت های خیابانی منجر شد، این دور از انتخابات با آرامش و به دور از تنش های سیاسی برگزار شود.

این در حالی است که اختلافات سیاسی مقامات بارسلون و مادرید زیان های اقتصادی کلانی برای هر دو طرف به بار آورده است.

روز گذشته یک مقام اتاق بازرگانی آمریکا در اسپانیا گفت بیش از ۳ هزار شرکت آمریکایی پس از برگزاری همه پرسی، دفاتر مرکزی خود را به خارج از کاتالونیا انتقال داده اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد