Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدت‌هاست که افزایش قیمت گوشت در زنجان سربه فلک کشیده و اقشار کم درآمد توان خرید گوشت قرمز را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، نوسانات قیمت برخی اقلام به ویژه کالاهای پرمصرف در زنجان به وفور قابل مشاهده است و این نواسانات در عرضه گوشت قرمز خود را بیشتر نشان می‌دهد.

افزایش قیمت گوشت با ترفند‌های مختلف توسط برخی از قصابان در زنجان صدای مردم را درآورده و نیز براساس گفته‌های مسئولان استان افزایش قیمت گوشت گوسفندی در زنجان بالاتر از سایر استانها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چندسال اخیر گرانی گوشت قرمز باعث شده دهک‌های پایین جامعه در تامین این محصول با مشکل مواجه شوند در حال حاضر قیمت‌ گوشت قرمز گوسفندی در زنجان حتی به بالاتر از میانگین کشوری فراتر رفته است.

با وجود اینکه افزایش قیمت گوشت در زنجان بالاتر از میانگین کشوری عرضه می‌شود و مسئولان مربوطه در این مورد افزایش خودسرانه قیمت‌ گوشت در بازار را مطرح می‌کنند.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت عرضه گوشت قرمز گوسفندی را بالاتر از قیمت مصوب عنوان کرد و گفت: چون سه سال است که قیمت داده نشده از همین رو واحدها به قیمت دلخواه خود فروش دارند.

وی به نیاز واردات گوشت قرمز به استان زنجان اشاره کرد و معتقد است علت این نیاز به دلیل خارج شدن گوشت قرمز تولید شده از استان زنجان بوده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه میانگین قیمت گوشت غیرمصوب در استان زنجان بالا است گفت: قیمت مصوب گوشت در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

با افزایش ناگهانی و افسارگسیخته قیمت گوشت قرمز در زنجان مصرف این محصول در زنجان به دلیل عدم تونایی اقشار کم درآمد جامعه کاهش یافته است.

*واردات بدون مشکل گوشت قرمز به استان زنجان

عبدالله جعفری رئیس ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد کمبود گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفندی در زنجان بیان کرد: علت کمبود گوشت قرمز به دلیل خروج دام‌های زنده از استان زنجان است.

وی راه جبران کمبود گوشت گوسفندی را واردات عنوان کرد و افزود: اولین محموله گوشت گوسفندی از استرالیا هفته گذشته به استان زنجان وارد شده است.

جعفری با اشاره به واردات گوشت گرم گوسفندی از کشورهای آسیای میانه افزود: از ابتدای امسال این واردات انجام شده و تامین نیاز گوشت قرمز گوسفندی استان از طریق واردات هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: از واردات گوشت انجام می‌شود ولی استقبال به آن صورت که انتظار هست انجام نمی‌شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نرخ مصوب گوشت قرمزی که از استرالیا وارد می‌شود برای مصرف کننده 34 هزار تومان بوده است افزود: نرخ گوشت وارداتی از کشورهای آسیای میانه نیز 31 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

*رکود در بازار گوشت قرمز

یکی از عرضه کنندگان گوشت در بازار زنجان از رکود بازار گوشت در زنجان خبرداد و گفت: وضعیت فروش بازار نسبت به چند سال گذشته نامطلوب است.

وی با بیان اینکه یکی از علت کاهش فروش می‌تواند عدم توانایی خرید مردم باشد گفت: بازار گوشت قرمز در حال حاضر در زنجان مناسب نیست.

این فروشنده گوشت قرمز در زنجان با بیان اینکه به دلیل کمبود نظارت‌ها برخی از عرضه‌کنندگان گوشت را با قیمت دلخواه عرضه می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر گوشت قرمز در اکثر قصابی‌ها با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

وی از وجود سودجویان و سوء استفاده کننده از نوسانات قیمت بازار گوشت خبرداد و افزود: برخی از عرضه کنندگان از این وضعیت سوء استفاده کرده و گوشت را با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند.

یکی دیگر از عرضه کنندگان گوشت در زنجان با اشاره به قیمت گوشت قرمز گفت: در حال حاضر گوشت خالص گوسفندی کیلویی 50 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: قیمت‌ها در بازار کمی نوسان دارد و به دلیل عدم رعایت برخی‌ از عرضه کنندگان با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

*گرانی گوشت و عدم توجه مسئولان

یکی از شهروند زنجانی در مورد قیمت گوشت قرمز می‌گوید: جزو اقشار متوسط به پایین جامعه هستم و در حال حاضر واقعا توان خرید ماهانه گوشت را ندارم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت گرانی جامعه اصلا با دستمزد‌ها متناسب نیست گفت: درآمد من در ماه به طور میانگین یک میلیون تومان است ولی با وضعیت امروز اقتصادی از خیلی چیزا در زندگی محروم هستیم که گوشت قرمز نیز جزو آنها است.

یکی دیگر از شهروندان گرانی گوشت را عدم توجه مسئولان و نظارت بر بازار عنوان کرد و افزود: اگر واقعا نظارت وجود داشت چرا گوشت با قیمت‌های متفاوت در قصابی‌ها عرضه می‌شود.

چند سالی است که گوشت قرمز جزو اقلام پرهزینه‌ در سبد غذایی خانوارها محسوب می‌شود و به همین خاطر مصرف آن در خانواده‌های غنی و مرفه با خانواده‌های کم درآمد، تفاوت چشمگیری دارد و از این رو دولت‌مردان برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را باید برای تأمین آن تدارک ببینند.

واقعیت این است که میانگین قیمت سالانه گوشت باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌های در کم درآمد جامعه و با حداقل دریافت دستمزد هم بتوانند جزو سبد غذایی خودشان قرار دهند، اما متأسفانه در حال حاضر به نظر می‌رسد به این تقاضای عمومی پاسخ داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشت بوقلمون شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶,۴۱۸ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افزایش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳,۵۱۷ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۸ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228800 برچسب‌ها قیمت گوشت

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳