Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@06:45:21 GMT

بررسی علل گرانی کاغذ در کمیسیون فرهنگی مجلس

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۵۲۳۲

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس عمده دلایل گران شدن ناگهانی کاغذ را افزایش تعرفه جهانی کاغذ، افزایش نرخ ارز، تاثیر جهانی شایعه افزایش تعرفه داخلی واردات کاغذ و در پی آن احتکار کاغذ عنوان کرد.

به گزارش شریان نیوز، یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس عمده دلایل گران شدن ناگهانی کاغذ را افزایش تعرفه جهانی کاغذ، افزایش نرخ ارز، تاثیر جهانی شایعه افزایش تعرفه داخلی واردات کاغذ و در پی آن احتکار کاغذ عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون صالحی و شریعتمداری وزرای فرهنگ و صنعت، معدن و تجارت به تشریح دلایل گرانی کاغذ پرداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نگرانی‌های اعضای کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون تاکید کردند که چرا تامین کاغذ در بازار مطبوعات و نشر به حدی مورد غفلت قرار گرفت که قیمت‌ها مورد جهش قرار گرفت. همچنین درخصوص وضعیت و کیفیت تولید کارخانجات داخلی کاغذ وضعیت تولید ملی در این حوزه و دلایل اتکا بازار کاغذ به واردات از وزرای  مربوطه توضیح خواستند. همچنین در این نشست درخصوص سوء استفاده عرضه کنندگان کاغذ از جو روانی و احتکار کاغذ برای دامن زدن به گرانی‌ها و نوع تقسیم‌بندی سهمیه کاغذ مطبوعات از وزیر ارشاد سوال کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توضیحات وزرای مربوطه گفت: بر اساس توضیحات آقایان عمده دلایل گرانی کاغذ همان چهار محوری بود که در ابتدا بیان کردم. در ادامه این نشست بر تشکیل کارگروه مشترکی بین وزارتخانه‌های ارشاد، صنعت و کمیسیون فرهنگی تاکید شد تا علاوه بر تدبیر برای وضعیت جاری بازار کاغذ، برای جلوگیری از افزایش قیمت احتمالی در آینده برنامه‌ای قبل از افزایش و وارد شدن شوک به بازار مطبوعات و نشر تدبیر شود که البته این کارگروه دائمی خواهد بود.

ذوالقدر اصلی‌ترین دلیل بی‌رغبتی مطبوعات و ناشران به استفاده از کاغذ تولیدی داخلی را بی‌کیفیت و نامرغوب دانستن این تولیدات مربوط دانست و افزود: البته با حمایت دولت کارخانجات داخلی تولید کاغذ با بهبود فناوری‌های و دستگاه‌های تولید کاغذ می‌توان این وضعیت را اصلاح کرد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود