Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:47:49 GMT

«حلقه طلایی» در روسیه ۵ میلیون گردشگر جذب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۹۱۲۱

«حلقه طلایی» در روسیه ۵ میلیون گردشگر جذب کرد

روسیه به هشت شهر گردشگرپذیر این کشور عنوانِ «حلقه طلایی» را داد و اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۷ از این شهرها بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، ولادیمیر مدینسکی ـ وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه ـ در مراسم اعطاء گواهی نامه به شهرهای مشارکت‌کننده در طرح گردشگری ملی «حلقه طلایی روسیه»، گفت: حلقه طلایی در دهه ۶۰ قرن بیست، زمانی که گردشگری به اوقات فراغت محبوب تبدیل شد، به وجود آمد که این جریان، نشانه روشن فکری و توان مالی شهروندان روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت شوروی در ادامه این طرح برای اولین بار توجه خود را به ضرورت گردشگری داخلی معطوف کرد. از سوی دیگر نامگذاری «حلقه طلایی» به خوبی مفهوم و محتوای مسیر و این طرح را بیان می کند، چرا که گردشگر با پایه های طلایی میراث فرهنگی آشنا می شود و از سوی دیگر به ماهیت مسیری، که شهرهای اطراف مسکو را پوشش می دهد، پی می برد.

اولین گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهری که در طرح ملی گردشگری این کشور مشارکت داشتند، اهدا شد. سرگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر همان حلقه های طلایی روسیه هستند.

«مدینسکی» در ادامه این مراسم گفت: در آینده فهرست این شهرها گسترده تر خواهد شد، اما برای دستیابی به این هدف، لازم است معیارهایی برآورده شود که از آن جمله توسعه زیرساخت های گردشگری و نگرش دقیق به آثار میراث فرهنگی است.

وزیر فرهنگ روسیه یادآور شد: در دهه ۹۰ حلقه طلایی، مانند همه بخش های گردشگری داخلی، تجربه های دشواری را از سر گذارند اما موفق شد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر پنج میلیون گردشگر را جذب کند.

مدینسکی همچنین گفت: وزارت فرهنگ روسیه در حال آماده سازی طیف وسیعی از رویدادها است تا نه تنها حلقه طلایی را به عنوان یک نام تجاری معرفی کند، بلکه با نهادینه کردن آن، این نام را حائز اعتبار دولتی کند.

حلقه طلایی عنوان طرح گردشگری داخلی در روسیه است که به انگیزه تحرک بخشی در سایر شهرهای این کشور به جز  مسکو و سن پترزبورگ اجرا شده تا علاوه بر به جریان انداختن گردشگری داخلی، گردشگران خارجی را به شهرهای دیگر روسیه جذب کند.

همزمان با به اجرا گذاشتن این طرح های ملی در این کشور، دیگر جمهوری های روسیه نیز پروژه های بین المللی را در کشورهایی همچون ایران برای جذب گردشگر به مناطق دور دست تر از مرکز روسیه، آغاز کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

در جلسه‌ای با حضور سلطانی معاون دادستان قم و مسئولان شهرداری و آب منطقه‌ای استان، دستور فک پلمب ۴ حلقه چاه شهرداری قم صادر شد.

گفتنی است چند روز گذشته خبری به نقل از سازمان آب منطقه‌ای مبنی بر پلمپ ۴ حلقه چاه شهرداری قم با عنوان حراست از منابع آبی استان و بر اساس دستور مقام قضایی منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم روبرو شد.

پیام جوادیان با بیان اینکه متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام نموده است، افزود: این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، و این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

در این راستا دستور رفع پلمب این چاه‌ها توسط معاون دادستانی استان صادر شد و این چاه فک پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • (تصاویر) از خالکوبی تا لباس آستین حلقه‌ای؛ حواشی کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین