Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت به رغم خودداری روسیه،‌ چین و بولیوی از شرکت در رای‌گیری، طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرزها برای ساکنان تحت محاصره در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری را یکسال دیگر تمدید کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، این طرح با حمایت ۱۲ کشور از مجموع ۱۵ کشور عضو شورای امنیت تصویب شد و سه کشور روسیه، چین و بولیوی از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای تصویب هر طرحی در شورای امنیت موافقت دست‌کم ۹ تن از اعضا و عدم استفاده اعضای دائم از حق وتو لازم است.
نماینده سوئد در سازمان ملل از اینکه شورای امنیت بدون استفاده از حق وتو "تصمیم بزرگی" را اتخاذ کرده استقبال کرد.
نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز این طرح را "مساله‌ای حیاتی و موضوع مرگ و زندگی" برای ساکنان این مناطق سوریه دانست و گفت: تحولات میدانی در سوریه منجر به کاهش نیازهای انسانی نشده و شرایط انسانی در سوریه فاجعه بار است.
براساس این طرح که توسط سوئد، ژاپن و مصر تنظیم شده ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزها و خطوط جبهه‌ها تا دهم ژانویه سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.
روسیه چند هفته قبل تصمیم سازمان ملل و نهادهای غیردولتی برای ارسال کمک‌ها از مرزها و خطوط جبهه‌ها را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت ملی سوریه دانست.
مسکو ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهد ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه متوقف شود، بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر محموله‌های ارسالی، مسیر انتقال آنها و مقصد نهایی‌شان تاکید و اعلام کرد: برخی از این کاروان‌ها توسط تروریست‌ها مصادره می‌شوند و دوباره در بازار سیاه با قیمت‌های بالا به مردم نیازمند فروخته می‌شوند.
به گفته یک دیپلمات طبق این طرح فعالیت‌های سازمان ملل و نهادهای غیردولتی ادامه می‌یابند و مجددا لغو محاصره تمامی مناطق از جمله غوطه شرقی دمشق خواسته شده است. برچسب ها: کمک رسانی ، شورای امنیت ، سوریه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل